‌عبور از روزهای سخت در سی سخت (+عکس)
خبرنگار اعزامی جام‌جم از مناطق آسیب‌ دیده سی‌ سخت، ۱۰ ماه پس از زلزله گزارش می‌دهد

‌عبور از روزهای سخت در سی سخت (+عکس)

رئیس جمهور عصر امروز (جمعه) در جریان بازدید از شهر زلزله‌ زده سی‌ سخت، روند بازسازی و تحرک زمانی در نحوه ساخت و سازهای منطقه را امیدآفرین خواند.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر به کهگیلویه و بویراحمد، درجمع مردم منطقه سی سخت، با اشاره به سفر خود به عنوان رئیس قوه قضائیه به این منطقه پس از وقوع زلزله اظهار داشت: وضعیت منطقه نسبت به آن زمان تغییر زیادی کرده و روند بازسازی این امید را ایجاد کرده است که بخش عمده ای از مردم بتوانند قبل از شروع فصل سرما به خانه های نوساز خود نقل مکان کنند.

رئیس جمهوری از همت، پشتکار و خدمات نیروهای امدادی، بسیج و سپاه و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قدردانی کرد و کلید یکی از واحدهای مسکونی بازسازی شده را به شکل نمادین به مالک آن تحویل داد.

مردم در بازپرداخت وام‌ ها به زحمت نیافتند

آیت الله رئیسی با اشاره به خواسته مردم در جریان این بازدید مبنی بر استمهال وام ها اظهار داشت: باید در بازپرداخت وام ها طوری عمل کرد که مردم به زحمت نیافتند.

سید ابراهیم رئیسی در زمان وقوع زمین لرزه نیز به سی سخت سفر کرده بود و پس از شروع به کار دولت سیزدهم رسیدگی به مشکلات و نیازهای مردم این شهر از اولویت های دولت در استان بوده است.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ که شهر سی سخت را لرزاند، به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیشتی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

آیت الله رئیسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان، نوزدهم شهریور به استان خراسان جنوبی، دوم مهرماه به استان ایلام و امروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این سفر از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌شود.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، بازدید از چند طرح عمرانی، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران، گفتگو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها