یک مقام امنیتی بلند پایه عراقی افشا کرد که آمریکا تروریست‌ های داعش و خانواده‌های آنان را از اردوگاه الهول سوریه به موصل منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع بلند پایه امنیتی عراق امروز (جمعه) افشا کرد تروریست‌های داعش و برخی از خانواده‌های آنان به صورت مخفیانه اما زیر نظر آمریکا از اردوگاه «الهول» سوریه به اردوگاه «الجدعه» استان موصل عراق منتقل می‌شوند.

این منبع افزود: برخی از این داعشی‌ ها به دلیل جنایات خود تحت تعقیب قوه قضائیه عراق هستند و برخی از زنان و خانواده‌های این تروریست‌ها در عملیات‌های تروریستی دست داشتند و از سوی قوه قضائیه متهم شناخته شده‌اند.

شایان ذکر است پیش از این هم مقامات عراق و همچنین منابع غربی اعلام کرده بودند که بازگشت تکفیری‌ ها و خانواده‎‌های آنان به عراق برای مردم این کشور مانند بمب ساعتی است. مردم استان‌های موصل و نینوا عراق هم که عمدتا مقصد این افراد است، بار‌ها اعلام کرده‌اند از حضور این افراد در مناطقی که آنان زندگی می‌کنند راضی نیستند و برایشان خطر دارد.

چندی پیش هم رئیس‌ جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای صریحا اعلام کرده بود که «جو بایدن» همتای آمریکایی‌اش به طور مداوم برای تروریست‌ های سوریه کمک‌های غذایی، لجستیکی و سلاح ارسال می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها