رئیس قوه قضاییه گفت: برای برخورد با همه ناهنجاری ها، مبارزه جدی با فساد و تبعیض و برای از بین بردن گلوگاه ها و بسترهای فساد و با کمک مجلس برای وضع قوانین و اصلاح قوانین جدید اقدام کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۵۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در بدو ورود به قزوین در امامزاده حسین شهر قزوین، گفت: به همه مردم شهید پرور و متدین استان قزوین و به همه علمای این خطه، شهدا و همه رزمندگان و ایثارگران این استان سلام و درود می‌فرستیم.

وی گفت: استان قزوین با پیشینه بسیار زیاد تاریخی و مذهبی و با ظرفیت‌های بسیار والای مادی و معنوی حقیقتا جا دارد یک نگاه ویژه به این استان شود.

به گفته وی استان قزوین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری دارد و نباید اختلافات سیاسی مانع عقب ماندگی آن شود.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: علمای بزرگی در این خطه در رشته‌های مختلف از قبیل فقه، اصول، کلام، فلسفه، شعر و ادبیات بوده اند و شهدای والامقامی در این استان امثال شهید رجایی، شهید بابایی، لشگری و ده‌ها شهید بزرگ و آزادگان بسیار بسیار بزرگ مثل مرحوم بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در استان حضور داشته اند که نمادی از مقاومت ایثار ایستادگی بوده اند.

وی گفت: قزوین یکی از استان‌های قطب اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است با بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی با دشت‌های فراوان حاصل خیز و با مدارس متعدد علمیه با دانشگاه‌های بزرگی مانند دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با مردمی همیشه حاضر در صحنه در مقاطع مختلف که جا دارد نگا ه ویژه‌ای به استان شود و نباید در این استان با این همه ظرفیت مادی و معنوی مشکلاتی وجود داشته باشد.

محسنی اژه‌ای افزود: بدیهی است با این همه ظرفیت‌ها ممکن است جریان‌های سیاسی مختلف وجود داشته باشد، با این همه دانشجو، طلبه و دانشگاه قطعا مسایل سیاسی وجود دارد و نباید این مسایل سیاسی باعث شود استان آسیب ببیند بلکه باید از مجموعه ظرفیت‌ها به نحو کشور و خود مردم و نظام و ارتقای بالاتری پیدا کند.

وی گفت: براین اساس در راستای سفر‌های استانی تصمیم گرفتیم به استان قزوین سفر کنیم به رغم تاخیر به دلیل کرونا، ولی با بهبود شرایط مقرر شد به قزوین سفر کنیم.

رییس قوه قضاییه افزود: در این استان چند مساله مهم وجود دارد که امیدواریم به کمک مسوولان استانی، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندارها، شهردارها، شورای شهر، نمایندگان مجلس و به خصوص آحاد مردم بتوانیم قدم‌هایی را بلند تر، عمیق‌تر و گسترده‌تر از گذشته برداریم.

وی با اشاره به این مشکلات، گفت: مساله آب با فروعات آن، مساله محیط زیست و متفرعات آن، زمین با مسایل مختلف آن از جمله مساله وقف و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله این مشکلات است که امیدواریم با کمک همدیگر آنچه که مربوط به دولت و مجلس می‌شود به آن‌ها متقل کنیم.

اژه‌ای افزود: برای برخورد با همه ناهنجاری ها، مبارزه جدی با فساد و تبعیض و برای از بین بردن گلوگاه‌ها و بستر‌های فساد و با کمک مجلس برای وضع قوانین و اصلاح قوانین جدید اقدام کنیم.

وی گفت:همچنین آنچه که به قوه قضاییه مربوط می‌شود برای مبارزه با فساد و گره گشایی از مشکلات هرآنچه که در استان قابل رفع است را در استان حل کنیم و مابقی را با سایر دستگاه‌ها در تهران حل و فصل نماییم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها