به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعين حسيني از دیوارنگاره اي با عنوان «شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه متروی میدان شهدا واقع در خط چهار متروي تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۷۸
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروي تهران و حومه، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بعد از ظهر امروز سه شنبه 6 مهر ماه 1400 طی مراسمی با حضور مهندس علي عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت، خانواده معظم شهیدان حسن کرشکی، حسن شیخ و نصرت اله رحمان زاده از ديوار نگاره «شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه میدان شهدا رونمایی شد.
 
رونمایی از دیواره نگاره

در این مراسم عبداله پور با تسليت اربعين حسيني و گراميداشت هفته دفاع مقدس، ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا حاضر در اين مراسم گفت: اين اثر فرهنگی و هنری به نام 172شهید شهرداري تهران به صورت پلاک طراحی و بر دیوار سالن ایستگاه متروی ميدان شهدا که جزء ایستگاه های شاخص و تقاطعي متروی تهران است، نقش بسته است.

وی با اشاره به اینکه اين ديوار نگاره مزين به نام 171 شهيد دفاع مقدس و يك شهيد مدافع حرم است. افزود: هر پلاک حاوی بارکد سه بعدی است که با اسکن آن توسط تلفن همراه می توانند   وصيت  نامه و بخشي از زندگينامه نامه هر شهید را  مطالعه كنند.
 
 
رونمایی از دیواره نگاره
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصريح كرد: فقط گذاشتن این دیوارنگاه ها کافی نیست بلكه بايد اين ادبيات و فرهنگ حماسه دربين نسل جدید اشاعه داده شود.

عبداله پور گفت: اجراي چنين كارهايي در اماکن عمومی به ویژه متروی تهران و حومه همواره نام شهدا درذهن ها ماندگار خواهد ماند.

وي تصريح كرد: جامعه امروز بيش از پيش به اين فضاي معنوي نياز دارد ، امروز ما از بركت همين شهيدان و حماسه ها ،شهري آرام و با امنيت را شاهد هستيم.

در اين مراسم  با اهدا لوح تقدير و گل از خانواده معظم شهدا تقدير شد و همسر شهيد حسن کرشکی، همسر شهيد حسن شیخ و همسر شهيد نصرت اله رحمان زاده خاطراتي را ازاين شهدا بيان كردند.
 
رونمایی از دیواره نگاره
گفتني است اين برنامه به همت معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري متروی تهران و حومه برگزار شد.

در پايان اين مراسم علي عبدال پور نايب رييس هيات مديره و مدير عامل شركت بهره برداري متروي تهران با حضور در ايستگاه ميدان شهدا با كاركنان اين ايستگاه ديدار و  صحبت های آنها را شنيد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها