سیگاری هایی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند به احتمال 80 درصد در نهایت مجبور به بستری شدن در بیمارستان خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۳۹۸۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، طبق نتایج یک مطالعه ، سیگاری هایی که به کرونا مبتلا می شوند 80 درصد بیشتر از کسانی که به سیگار لب نمی زنند کارشان به بستری شدن در بیمارستان می کشد.

این تحقیق ، توسط دانشگاه آکسفورد ، تصویر واضح تری در مورد موضوع گیج کننده سیگار و ویروس کرونا ایجاد می کند.در ابتدای کرونا شایع شده بود که سیگاری ها کمتر به کرونا مبتلا می شوند اما هرچقدر زمان بیشتر پیش رفت عکس این قضیه ثابت شد.

در آغاز همه گیری ، دانشمندان با داده هایی که نشان می داد افراد سیگاری کمتر احتمال دارد در بیمارستان بستری شوند، گیج شدند. برخی از تجزیه و تحلیل ها حتی نشان می دهد که آنها در وهله اول با خطر کوچکتری برای آلوده شدن روبرو هستند. {این ادعا بعدا نقض شد}.

اما مطالعه جدید که بر روی بیش از 420 هزار بیمار انجام شد ، نشان داد که افراد سیگاری در صورت ابتلا به این بیماری بسیار بیشتر بیمار می شوند.

با این حال این مطالعه  به این نتیجه نرسید که آیا احتمال ابتلای افراد سیگاری در ابتدا کمتر است یا خیر.

به هر حال نتایج این مطالعه نشان می دهد که اگر سیگاری ها مبتلا به کرونا شوند نرخ بستری شدن آنها بالاست. تجزیه و تحلیل بیشتر  که در مجله Thorax منتشر شد ، نشان داد سیگار کشیدن واقعاً خطر بیماری های شدید را افزایش می دهد.

افراد سیگاری سبک-که حداکثر 9 نخ سیگار در روز مصرف می کردند-دو برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری بر اثر این ویروس جان خود را از دست می دادند.

افراد سیگاری متوسط ​​- که 10 تا 19 نخ سیگار در روز مصرف می کردند - پنج برابر بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس بودند.

و سیگاری های شدید - که به عنوان دمیدن بیش از 20 نخ سیگار در روز طبقه بندی می شوند - شش برابر بیشتر در خطر مرگ هستند.

دکتر اشلی کلیفت  سرپرست تیم تحقیق  گفت: نتایج ما نشان می دهد که سیگار کشیدن با خطر ابتلا به کووید شدید ارتباط دارد.

همانطور که سیگار کشیدن بر افزایش ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان های مختلف و سایر بیماری های خطرناک تاثیرگذار است، به نظر می رسد شرایط یکسانی هم برای کووید وجود دارد.

اشلی کلیفت افزود: زمان خوبی برای ترک سیگار فرا رسیده است.

سیگاری ها همچنین 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به یکی از 10 علائم دیگر از جمله سرفه ، تب و از دست دادن اشتها بودند.

در آغاز همه گیری ، زمانی که اطلاعات کمی در مورد کرونا وجود داشت و محققان به طور غریزی به افراد سیگاری هشدار دادند که در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

سازمان بهداشت جهانی در ماه ژوئن سال گذشته اعلام کرد که سیگار کشیدن ممکن است افراد را مستعد ابتلا به کووید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها