افرادی که نمی توانند شلوارهای جین خود را که در 21 سالگی می پوشیدند، مجددا به پا کنند احتمالا دیابت دارند.
کد خبر: ۱۳۳۹۸۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان می گویند کاهش وزن و اضافه وزن ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت و یا پیشگیری از آن دارد.

از سویی دیگر محققان می گویند این بیماری (دیابت) با اضافه وزن ایجاد نمی شود بلکه افراد از "آستانه چربی شخصی" خود فراتر می روند.

و به عنوان یک قاعده برای اجتناب از ابتلا به دیابت، دانشمندان می گویند اندازه دور کمر شما از 30 سالگی به بعد باید مانند 21 سالگی شما باشد. این نکته عجیب ثابت می کند افراد همواره باید وزن ثابتی داشته باشند تا به بیماری هایی نظیر دیابت مبتلا نشوند.

پروفسور روی تیلور از دانشگاه نیوکاسل می گوید: «اگر نمی توانید شلوارهای هم اندازه داشته باشید، چربی زیادی دارید و بنابراین در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستید ، حتی اگر اضافه وزن ندارید.»

متخصصان برای پی بردن به حقایقی بیشتر در رابطه با وزن و دیابت، افراد زیادی را مورد تحقیق قرار دادند.

در این تحقیق از گروهی کوچک از داوطلبان شرکت کننده مبتلا به دیابت در این آزمایش خواسته شد به مدت دو هفته رژیم غذایی 800 کالری در روز را رعایت کنند. این موضوع باعث شد وزن آنها بین چهار تا شش هفته ثابت بماند. این روند به تدریج باعث کاهش وزن 10 الی 15 درصدی این افراد شد و در نتیجه دیابت آنها نیز بهبود یافت.

این بهبودی به عنوان سطح قند خون متوسط ​​و بدون داروی دیابت طبقه بندی شد.

سطح چربی شرکت کنندگان در کبد و لوزالمعده در نتیجه رژیم غذایی به میزان قابل توجهی کاهش یافت و توانایی پانکراس در تولید انسولین بازیابی شد.

تحقیقات نشان می دهد یافته ها نشان می دهد که هر فرد دارای "آستانه چربی شخصی" است و اگر از آن عبور کند ، به دیابت نوع 2 مبتلا می شود.

پروفسور تیلور گفت: این تحقیق که امروز در کنفرانس دیابت ارائه شد باید زنگ خطری برای نحوه درمان افراد در حال حاضر برای دیابت نوع 2 باشد.

وی گفت: این نتایج مقدماتی است اما به وضوح نشان می دهد که دیابت ناشی از چاقی نیست بلکه سنگینی بیش از حد بدن شما است. و این خود به دلیل داشتن چربی بیش از حد در کبد و لوزالمعده است.

دیابت نوع 2 یک بیماری شایع است که باعث می شود سطح قند (گلوکز) در خون بیش از حد بالا برود. این می تواند علائمی مانند تشنگی بیش از حد ، نیاز به ادرار زیاد و خستگی ایجاد کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به مشکلات جدی در چشم ، قلب و اعصاب را افزایش دهد.

این یک بیماری مادام العمر است که می تواند زندگی روزمره شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است لازم باشد رژیم غذایی خود را تغییر دهید، دارو مصرف کنید و مرتباً آزمایش بدهید.

علت این بیماری، مشکلات شیمیایی بدن (هورمون) به نام انسولین است.  بیماری دیابت اغلب با اضافه وزن یا عدم فعالیت یا سابقه خانوادگی دیابت نوع 2 مرتبط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها