معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست هشدار داد

برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست از برخورد جدی با اجاره‌دهندگان کاتالیست برای دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: اگر نظارت درستی نسبت به کارکرد خودروهای در حال تردد نداشته باشیم، خودروها از استاندارد خارج می‌شود و اصل قضیه به نظارت در مراکز فنی باز می‌گردد.
کد خبر: ۱۳۳۹۷۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، داریوش گلعلی زاده درباره اجاره کاتالیست از سوی خودروها برای دریافت معاینه فنی اظهار کرد: این موضوع مستقیما به استفاده‌کنندگان و مالکان خودرو باز می‌گردد و در این میان بحث نظارت مطرح است.

وی افزود: اگر نظارت درستی نسبت به کارکرد خودروهای در حال تردد نداشته باشیم، خودروها از استاندارد خارج می‌شود و اصل قضیه به نظارت در مراکز فنی باز می‌گردد.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه همچنین باید نسبت به افرادی نظارت داشت که به صورت علنی کاتالیست را اجاره می‌دهند و باید برخوردهای جدی تری نسبت به این مسئله صورت گیرد، گفت:‌ در این صورت می‌توان میزان تخلف را به حداقل رساند. از طرفی طی چهار سالی که خودروها معافیت دارند، باید در پی انطباقِ میزان زمان معافیت و گارانتی خودرو باشیم.

به گزارش ایسنا، وحید نوروزی، مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس نیز با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست هیچ تضمینی نمی‌دهد که وقتی یک خودرو تولید شد، حتما استانداردهای لازم را حفظ کرده باشد عنوان کرد: سازمان محیط زیست هیچ ضوابطی برای این موضوع پیش بینی نکرده است و می‌گوید وقتی خیالمان از استانداردهای خودروی نمونه در کارخانه راحت است، مجوز شماره گذاری را صادر می‌کنیم.

وی افزود: مردم تهران در تابستان گذشته حتی یک روز هم از هوای پاک برخوردار نبودند و آلودگی تهران و بسیاری از کلان شهرها ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است. یکی از اصلی‌ترین منابع این ذرات، کارخانه‌های صنعتی و نیروگاه‌ها هستند که سال گذشته نیز این کارخانه‌ها پشت سر خودروسازی‌ها پنهان شده و همه انتقادات به سمت خودروسازی روانه شد.

مشاور فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: اجاره کاتالیست اولا به مسئولیت اجتماعی خودروساز باز می‌گردد، ولی ما باید از خودرویی در داخل استفاده کنیم که کیفیت آن باعث حفظ آبرو و جان شهروندان شود .

نوروزی در رادیو گفتگو افزود: وقتی کاتالیست خودرو از بین برود، در بسیاری موارد قابل یافت در بازار نیست و اتفاقا این باعث خنده خودروساز است که یک شهروند دنبال کاتالیست بگردد. در این میان یکسری باند و گروه خلاف به وجود آمده است و از آنجا که معاینه فنی یک آزمایشگاه ساده است، نمی‌تواند اجاره‌ای بودن کاتالیست را تشخیص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها