توافق شورای شهر کرمانشاه برای انتخاب سرپرست شهرداری؛

تأکید استاندار کرمانشاه بر لزوم همدلی و وفاق برای خدمت به مردم

طی چند روز گذشته گزارشی از تحلیل امنیت سرمایه گذاری توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه مطرح و اعلام شد که استان کرمانشاه جایگاه دهم بین ۳۱ استان کشور را در خصوص میزان امنیت سرمایه گذاری دارد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۸۵

جام جم آنلاین کرمانشاه-عرفان امیری؛ اینکه همه رسانه‌ها، مردم و هم مسئولین و… دراستان دنبال کننده نگرش مثبت و ایجاد فضاهای مناسب هستیم بر کسی پوشیده نیست، اما به این بهانه نمی توان برخی کم کاری های شکل گرفته را به روش دیگر مناسب جلوه داد.
 
چون امکان نقد منصفانه بر عملکرد برخی مدیران استانی مهیا می شود، نباید از بیان واقعیت ها پرهیز کنیم و آمار و اطلاعات را به روش غیرعلمی و دور از منطق مطرح کنیم، از همین رو باید بدون اغماض کوتاهی برخی مدیران را در خصوص امنیت سرمایه گذاری تشریح کرد.
 
گزارش تحلیلی امنیت سرمایه گذاری توسط دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهشهای مجلس در ۱۲ دوره انجام گرفته است که ارزیابی آن ما بین فعالان از طریق پرسشنامه بطور پیمایشی و با استفاده از خروجی های آماری مرکز آمار شکل می گیرد.
 
متاسفانه ایراداتی در این پایش وجود دارد که پیش بینی ها را دچار خطا می کند.
 
استان کرمانشاه در میانگین مولفه های آماری و پیمایشی رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده است (مولفه های آماری رتبه ۶ و پیمایشی رتبه ۱۷) که این شاخص ها (آماری) بیشتر به کمیت انجام و معیارها نزدیک تر است در صورتیکه برخی معیارها وقتی اهمیت پیدا می کند که سطح انجام کیفیت آن معیار بطور مستقیم در فعالیت بنگاه های اقتصادی قابل ارزشیابی باشد و صرفاً تعدد کمی کفایت نمی کند و به همین دلیل نمی تواند این برداشت را به استان تعمیم بخشید.
 
از همین رو نماگرهای پیمایشی را می توان محسوس تر دانست چرا که صاحبین کسب و کارها در وضع موجود به تکمیل پرسش های مشخص شده می پردازند و به عبارتی دیگر با حوزه اقتصادی ملموس تر و منطقی تر خواهد بود.


در بررسی اهمیت امنیت سرمایه گذاری به این نکته می رسیم که میزان مشارکت فعالین اقتصادی ۴۳ درصد گزارش شده است و این سئوال آشکار می شود که چرا ۶۷ درصد از فعالین اقتصادی استان کرمانشاه به سئوالات و موضوعات امنیت سرمایه گذاری هیچ واکنشی نشان نداده اند و علت این بی اهمیتی را چه دستگاه هایی باید پیگیری کنند؟

رتبه استان کرمانشاه در مولفه های پیمایشی جایگاه ۱۷ می باشد که در قالب آن ۲۱ شاخص از فعالین حوزه اقتصادی پرسیده می شود و اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت میزان امنیت سرمایه گذاری را بررسی کنیم می بایست چون و چراهای این ۲۱ شاخص را مدیران استانی مورد تحلیل قرار دهند.

امنیت سرمایه گذاری بیش از پیش عزم راسخ قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه را در استان کرمانشاه می طلبد چرا که میزان اشتغال استان دچار ضعف شدیدی است و همانطور که همه می دانیم رونق اجتماعی و اقتصادی در گرو راه اندازی رشد و توسعه کسب و کار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها