از یک طرف رئیس جمهور کشورشان را ترور کردند و از یک طرف کلی ناآرامی سیاسی به وجود آمد. از طرف دیگر زلزله شدید و مرگباری رخ داد و از طرف دیگر مشکلات وخیم اقتصادی کمر ملت را خم کرد.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۸۳

به گزارش جام جم آنلاین ، با این اوضاع بسیاری از مردم کشور کوچک و بحران زده هائیتی چاره ای ندیدند جز اینکه به امید پیدا کردن یک زندگی بهتر راهی یک کشور دیگر شوند. پس راهی طولانی و پرمخاطره را آغاز کردند.

 مردم هائیتی سفر خود را آغاز کردند. سفری که در آن نه رفاه بود و نه پول. حتی وسیله نقلیه درست و حسابی هم وجود نداشت. هر آنچه داشتند در بار و کوله و ساکشان بود و هر چه نیرو داشتند به پاهایشان اختصاص داشت که با آنها باید کیلومترها راه را طی می کردند. در این سفر آنها کوچکترین امکاناتی ندارند، حتی سرویس بهداشتی.

آنها ابتدا با خطرناک ترین قایق ها و کشتی ها روی آب ها روزها سرگردان هستند تا به کوبا برسند. از آنجا خطر پرمخاطره آمیز دیگری را تا مکزیک آغاز می کنند. بعد از اینکه به مکزیک رسیدند کیلومترها پیاده روی می کنند تا به مرز تگزاس یکی از ایالت های آمریکا برسند. آنها برای اینکه به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند باید از رودخانه ای به ریوگرنده رد شوند. وقتی به تگزاس برسند بخش دیگری از مشکلات آنها آغاز می شود: بی پولی، در به دری، رفتار بد از سوی ماموران، بیماری، بیکاری و ....

کمپ مهاجران اهل هائیتی همین شکلی است:

آنچه بر این مردم بحران زده می گذرد (تصاویر)

 

پل معروفی به نام دل ریو در تگزاس محل استقرار مهاجران غیرقانونی از هائیتی و کشورهای دیگر است. کثیفی و انباشت زباله زیر این پل بیداد می کند:

آنچه بر این مردم بحران زده می گذرد (تصاویر)

 

در شرایط کرونایی آنها چنین وضعیتی دارند:

آنچه بر این مردم بحران زده می گذرد (تصاویر)

 

کودکان نخستین افراد آسیب پذیر بین مهاجران هستند:

آنچه بر این مردم بحران زده می گذرد (تصاویر)

 

هیچکس به آنها کمک نمی کند. تخمین زده می شود بیش از 14 هزار نفر زیر این پل حضور داشته باشند.

آنچه بر این مردم بحران زده می گذرد (تصاویر)

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها