درباره مریم ایراندوست و داستانی که با فوتبال زنان ادامه دارد

زن روزهای سخت

تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای نخستین بار به جام ملت های آسیا صعود کرد ؛

کنفدراسیون فوتبال آسیا: «زهره کودایی»؛ قهرمان ملت ایران

تیمی که در دو سال اخیر تعطیل بود، تیمی که بازیکنانش نه لیگ داشتند و نه درآمد دیروز کاری کردند کارستان و برای نخستین بار به جام ملت های آسیا صعود کردند.
کد خبر: ۱۳۳۹۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین ، بردن بنگلادش برای دختران فوتبالیست ایرانی کاری نداشت اما دیدار مهم تر با اردن بود که بازی مرگ و زندگی به شمار می رفت. با توجه به خروج تیم ملی ایران از رنکینگ فیفا که حاصل بی توجهی فدراسیون قبلی است فقط و فقط برد مقابل اردن ایران را به جام ملت های آسیا می برد.

این اتفاق رخ داد، اما در ضربات پنالتی. در ضربات پنالتی بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی برای ایران پشت ضربه ایستادند که همه ضربات آن‌ها به گل تبدیل شد؛ اما در طرف مقابل سنگربان تیم ملی فوتبال زنان ایران، زهره کودایی عملکردی استثنایی از خود به جای گذاشت و موفق به مهار دو ضربه پنالتی اردنی‌ها شد تا تیم ملی فوتبال زنان ایران با حساب 4-2 در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.

از زهره کودایی برای اینکه یک پنالتی حیاتی را مهار کند یک دهه سختی کشید. از زمانی که به دلیل برخی از حواشی به وجود آمده از سوی فدراسیون وقت از فوتبال بانوان کنار گذاشته شده تا دیروز که ستاره پنالتی ها بود.

تیم ملی فوتبال زنان ایران دیروز با این ترکیب مقابل اردن به میدان رفته بود: زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی(کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی (دقیقه 67 - ثنا صادقی)، ملیکا متولی، زهرا سربالی (دقیقه 93 - سارا ظهرابی‌نیا)، هاجر دباغی (دقیقه 87 - زهرا قنبری)، سمانه چهکندی (دقیقه 67 - مرضیه نیکخواه (دقیقه 87 - فاطمه عادلی)) و نگین زندی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره درخشش فوتبالیست دختر ایرانی و صعود آنها به جام ملت های آسیا نوشت: زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به دست بیاید.

نویسنده این سایت در ادامه گزارش خود آورد: تیم مریم ایراندوست با نادیده گرفتن تاریخ و رنکینگ جهانی 72 به تلاش خود برای رسیدن به جام ملت های آسیا ادامه داد.

دروازه بان زهره کودایی قهرمان ایران بود که در ضربات پنالتی دو ضربه را مهار کرد تا بتواند نتیجه مهمی را برای فوتبال بانوان ایران به دست آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: «اردن با وجود بهره گیری از خط حمله هجومی نتوانست از پس خط دفاعی ایران و دروازه بانش یعنی زهره کودایی بربیاید. کودایی همه چیز را تغییر داد و جشن بزرگی را برای ایرانی ها رقم زد.»

تیم پیروزمند ایراندوست اکنون در بین 12 تیم قرعه کشی رسمی AFC جام ملت های آسیا هند 2022 قرار خواهد گرفت و دیدارهایی با بهترین بازیکنان و تیم های قاره ای در ژانویه 2022 برگزار می شود.

 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا: «زهره کودایی»؛ قهرمان ملت ایران

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا: «زهره کودایی»؛ قهرمان ملت ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها