گفت و گوی جام جم آنلاین با مشاور و مربی مهارتهای تربیتی با موضوع:

اهمیت کنترل و مدیریت استرس

کد خبر: ۱۳۳۹۴۶۶

عباس قندالی مدیر کل ثبت احوال استان سمنان در گفتگو با جام جم  در خصوص خبری که چند روز پیش مبنی بر کسب رتبه اول استان سمنان در حوزه طلاق به نقل از معاون ساماندهی امور جوانان در  رسانه های کشور منتشر شد، اظهار کرد: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه  مرجع اصلی ثبت ازدواج و طلاق ثبت احوال است و مرکز آمار هم داده های خود را از این سازمان دریافت می کند، افزود: استان سمنان سال گذشته رتبه ۲۲  و سال ۹۸ رتبه ۲۱ کشور را از لحاظ میزان طلاق داشته است و چنین چیزی امکان ندارد که یکباره رتبه اول را کسب کند.

قندالی با اشاره به اینکه آمار ازدواج و طلاق باید بصورت سالیانه اعلام شود، اظهار کرد:  در سالجاری بخاطر قرار گرفتن ماههای محرم و صفر در ۶ ماهه ابتدای سال و ثبت نشدن هر گونه ازدواج در این مدت،  اعلام هر گونه آمار بصورت ۶ ماهه در این خصوص به منزله گمراه کردن مردم است.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه ازدواج و طلاق دو مقوله ای هستند که در یک زمان اتفاق نمی افتند، گفت: ممکن است یک ازدواج بعد از چندین سال منجر به طلاق شود  لذا اینکه گفته می شود از هر ۳ یا ۲ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود به هیچ عنوان مورد قبول جامعه شناسان و افراد دیگر نمی باشد.

 

وی تصریح کرد: در ۵سال اخیر میزان عمومی طلاق از ۱/۹ به ۲/۲ رسیده است یعنی به ازای هر ۱ هزار نفر ۲/۲ نفر طلاق ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها