امام جمعه فیروزکوه گفت: هفته دفاع مقدس در حقیقت یادآور رشادت‌ها، سلحشوری‌ها‌، ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا، رزمندگان و ملّت ایران است
کد خبر: ۱۳۳۹۴۴۴

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثار شهدا، رزمندگان و ملّت ایران استبه گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در مراسم گلباران گلزار شهدا فیروزکوه به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: نهایت درجه‌ای که یک انسان می‌تواند به آن برسد مقام شهادت است؛ خداوند متعال می‌فرمایند کسی که به شهادت می‌رسد حیات طیبه پیدا می‌کند و از رزق الهی بهره مند می‌شود؛ کسی که می‌خواهد در مسیر شهدا حرکت کند باید شهیدگونه زندگی کند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس در حقیقت یادآور رشادت‌ها، سلحشوری‌ها‌، ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدا، رزمندگان و ملّت ایران است؛ بزرگ‌ترین دستاورد هفته دفاع مقدس این است که ما بار دیگر این تجربه را به یاد آوریم که چطور شد یک ملّتی با دستان خالی مقابل همه استکبار بایستد؟

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: دشمن آن زمان گمان می‌کرد ملّت ایران که به تازگی انقلاب کرده بود چیزی ندارد، اما دشمن نمی‌دانست که ملّت ایران خدا را دارد، و یک توکل و اتکائی به قدرت لایزال الهی دارد، لذا جوانان عزیز ما و همین شهدای عزیز جانانه به پیروی از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) مکتب ذلّت ناپذیری در مقابل دشمن ایستاد.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: اگر این مطالب و فداکاری‌های آن زمان بیان، تکرار و تاکید نشود ممکن است یک دولتی ۸ سال با شعار مذاکره بر سر کار بیاید.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند مذاکره کنیم و منظور آنها از مذاکره این است که سازش کنیم، در حالی که یک مسلمان شیعه پیرو مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) هیچ موقع با یزید زمان مذاکره نمیکند.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: مردم خسته نشده‌اند، بلکه آن مسئولی که با آرمان‌های انقلاب و شهدا فاصله دارد خسته شده، وگرنه ملّت ایران ملّت امام حسین (ع) و ملّت هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه هستند و تا پای جان مقابل استکبار می‌ایستند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند که شهدا مانند ستاره در آسمان تاریک می‌درخشند، اگر می‌خواهید راه را پیدا کنید به شهدا بنگرید.

حجت الاسلام حیدری افزود: ملّت ایران، خانواده‌های معزز شهدا جوان خود را تقدیم انقلاب کردند، زیرا پیرو مکتب عاشورا بودند و زینبی و حسینی عمل کردند.

امام جمعه فیروزکوه گفت: ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیشرفت کردیم و پیروز شدیم و هرجا از این آرمان‌ها فاصله گرفتیم متاسفانه به آن اهداف نرسیدیم و ضرر کردیم؛ لذا این خط، آرمان و مسیر هیچگاه فراموش نخواهد شد.

 

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها