سرلشکر رشید گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۰۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که صبح امروز (شنبه) در میدان صبحگاه ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح که ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، گفت: طی سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فروپاشید.

سرلشکر رشید با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، افزود: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاستگزاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

وی بیان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران امروز برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس و بسترساز امنیت و بازدارندگی است، افزود: ما خسارت‌های ناشی از عدم آمادگی در آغاز جنگ تحمیلی را، امروز به هوشیاری و اشراف مداوم و برخورداری از آمادگی دفاعی و رزمی تبدیل کرده‌ایم.

سرلشکر رشید اضافه کرد: ما آسیب‌پذیری مردم این سرزمین در برابر تهاجم هوایی و موشکی دشمن در شهر‌ها را که مردم بی دفاع طی آن مورد هجمه قرار می‌گیرند، به قدرت موشکی و پدافند هوایی تبدیل کردیم.

وی با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمن در راستای تضعیف قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: نگرانی، فشار و بهانه‌تراشی دشمن در حوزه قدرت موشکی ما از جمله «موشک‌های نقطه‌زن، دقیق‌زن و ناوزن» جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که می‌بیند ایران اسلامی به‌طور مستقل صاحب قدرت موشکی شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تنها قدرتی هستند که در منطقه جنوب غرب آسیا سیاست‌های دفاعی خود را مستقل از منافع و قدرت‌های بیگانه و سلطه‌گر تعریف می‌کنند و در چارچوب اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران حرکت می‌کنند. دشمن از این سیاست‌ها و قدرت تحقق آن، نگران و وحشت‌زده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها