ماه مهر همواره یادآور فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت، تبلور تلاش و تکاپوی پرشتاب و شوق‌انگیز برای فتح قله‌های دانش و کرامت انسانی است تا هرچه بیشتر زنگارهای جهل و نادانی از پیکره جامعه زدوده‌شود و انسان‌ها در مسیر حیات بخش آگاهی و تکامل قرار گیرند.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹۵

آغاز فصل پاییز و ماه مهر، یادآور خاطرات شیرین کودکی و نخستین روز قدم نهادن در مدرسه و مسیر طولانی اما بسیار شیرین و زیبای آموختن و کسب معرفت است.

آغاز سال تحصیلی و بهار دانش اتفاقی مبارک است که باید آن را گرامی بداریم و جشن بگیریم. در روز اول سال تحصیلی که کودکان در کلاس درس نشسته و برای اولین بار قلم در دست می‌گیرند، فرشتگان الهی به وجد می‌آیند؛ همان قلمی که خداوند به آن سوگند می‌خورد و ارزش و اهمیت آن را بر آدمیان روشن می‌کند. مدرسه زیباترین و امن‌ترین کانون خروش مهرورزی و جوشش علم و فرهنگ است.

گوهر وجود آدمی در سایه کسب معرفت و آگاهی تکامل پیدا کرده و شکوفا می‌شود تا در خدمت انسانیت و کمال واقعی قرار گیرد.

هرچند دو سال است که آغاز سال تحصیلی همراه با همه‌گیری ویروس منحوس کرونا بوده و آن جمع‌های پر از شادی و نشاط دانش‌ آموزان در مدارس چندان به چشم نمی‌آید اما به لطف خدا و تلاش دانش‌آموزان دیروز و دانشمندان امروز که مجاهدانه در مسیر کاستن از آلام و التیام دردهای بشر می‌کوشند و دانش خود را در راه خدمت به انسان‌ها صرف می‌کنند، دیری نپاید که این پاندمی برچیده شود.

مجموعه تلاشگران نظام آموزش و پرورش با همدلی و هم‌افزایی بیش از پیش در مسیر تربیت نسل آینده و تولید علم و فتح قله‌های افتخار در حرکت هستند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دو سال اخیر و با وجود شیوع بیماری کرونا کوشیده است با کمک به توسعه امکانات و زیرساخت‌های آموزش‌ مجازی و الکترونیکی، گامی بلند در توسعه عدالت آموزشی بردارد که پیگیری و تأمین 500 میلیارد تومان به منظور تهیه تجهیزات آموزش مجازی برای دانش‌ آموزان مناطق محروم، بهسازی و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی و ایجاد تهویه مناسب برای مدارس از آن جمله است.

با این‌که در این دو سال تحریم‌های ظالمانه و پیامدهای شیوع ویروس کرونا دست به دست هم دادند و مشکلاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و اجرای طرح‌ها بروز کرد، به فضل پروردگار و حمایت‌های دولت و مجلس محترم و پشتیبانی ارزشمند خیرین نیکوکار، آجر به آجر و پرشتاب‌تر از گذشته مدرسه ساختیم و هیچ پروژه‌ آموزشی، پرورشی و ورزشی دچار تعطیلی و وقفه نشد و چه بسا قریب به اتفاق پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تکمیل و تعیین تکلیف شدند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی 1401-1400 نزدیک به 10هزار کلاس درس جدید با 1.5 میلیون مترمربع زیربنا و اعتباری بیش از 8500 میلیارد تومان در سراسر کشور احداث و به بهره‌برداری رسید تا دانش‌آموزان در فضاهای نوساز و ایمن به تحصیل بپردازند. به امید خداوند متعال تعداد کلاس‌های درس ساخته شده تا پایان سال 1400 به عدد 14 هزار و 900 خواهدرسید.

مهرالله رخشانی‌ مهر - معاون وزیر آموزش و پرورش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها