وزیر خارجه سوریه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل:

تکیه بر قدرت‌های خارجی و اشغالگران نتیجه‌ای جز باخت ندارد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود از کشته شدن بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جریان جنگ سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر حقوق بشر سازمان ملل پس از ۶ سال گزارشی منتشر کرد و در آن از کشته شدن بیش از ۳۵۰ هزار نفر در جریان جنگ ۱۰ ساله در سوریه خبر داد.

آخرین باری که دفتر حقوق بشر سازمان ملل گزارشی در این زمینه منتشر کرد به سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) باز می‌گردد.

اکنون نیز در این گزارش این نهاد بین‌المللی اعلام کرده که کمترین آمار در این زمینه می‌تواند ۳۵۰ هزار نفر باشد و شمار قربانیان اصلی بسیار بیشتر از این است.

همچنین در این گزارش آمده است که این آمار، غیرنظامیان و نظامیان را باهم در بردارد.

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «ما لیستی از نام و مشخصات افرادی تهیه کردیم که شمارشان به ۳۵۰ هزار و ۲۰۹ نفر رسیده و مابین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸) در جریان جنگ سوریه کشته شدند.»

او همچنین اعلام کرد: «از هر ۱۳ قربانی در این لیست، ۱ نفر زن یا کودک است. این آمار حداقل آمار اعلام شده است و قطعا شمار ناچیزی از افراد کشته شده را در برمی‌گیرد، آمار واقعی بسیار بیشتر از این خواهد بود.»

بر اساس گزارش باشله، بیشترین آمار ثبت شده از قربانیان در استان حلب با ۵۱ هزار و ۷۱۳ قربانی است.

پیش از این در تیرماه سال جاری شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب یک قطعنامه مشترک روسی-آمریکایی، مکانیزم ورود کمک‌ های انسان‌ دوستانه به سوریه را به مدت یک سال از طریق گذرگاه «باب الحوا» تمدید کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا عملیات کمک مرزی را برای یک سال دیگر تمدید کند و هشدار داد که عدم توجه به این مسئله زندگی میلیون‌ها نفر را به خطر خواهد انداخت.

این شورا برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ در ۴ نقطه عملیات کمک‌رسانی به سوریه را مجاز دانست، اما روسیه معتقد است که عملیات کمک‌رسانی منسوخ شده است و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را نقض می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها