سرمربی تیم ملی ایران در جدیدترین مصاحبه اش اعلام کرد بازیکنان ایرانی توانایی بازی در رئال مادرید را دارند.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از سایت «novilist» کرواسی، دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ایران رکورد بی نظیر به همراه این تیم در 9 بازی ابتدایی اش گرفته و موفق شد در 9 بازی به پیروزی برسد.

اسکوچیچ که این روزها به مرخصی آماده و در کشور کرواسی به سر می برد درباره این مربیگری در ایران، گفت: من یک مربی خارجی هستم که روی نیمکت مربیگری ایران قرار دارم ولی مانند یک مربی ایرانی هستم که در خانه خودش کار می کند. من از ذهنیت و توانایی این بازیکنان از زمان حضورش در این منصب اطلاع دارم. وقتی مربی ایران شدم وضع خوبی نداشتند چون مقابل بحرین و عراق شکست خورده بودند. در آن زمان تحت فشار زیادی بودیم و حتی اجازه از دست دادن یک امتیاز را نداشتیم.

وی افزود: به همین خاطر همه چیز خوب نبود و ما زیر فشار زیادی بودیم. مخصوصا اینکه ایران در چند سال گذشته بحرین و عراق را نتوانسته شکست بدهد. اما ما موفق شدیم همه چیز را به مسیر درست برگردانیم و نتایج مطلوب را کسب کردیم.

اسکوچیچ به عنوان پنجمین مربی کروات تاریخ تیم ملی ایران است. او درباره نتایج خوبی که این مدت گرفته، گفت: بله اتفاقات پشت سرهم خوبی رخ داد ولی در فوتبال آسایش و خوشحالی به افتخارات گذشته وجود ندارد. می دانم مهمترین چیز در فوتبال بازی جدید پیش روی شماست و نباید به گذشته فکر کرد. مهم این است که بازیکنان و تیم ذهنیت پیروزی را داشته باشند.

سرمربی ایران ادامه داد: بازی هایی پیش رو داریم و باید قدم به قدم جلو برویم تا بتوانیم به هدف بزرگ یعنی راه یابی به جام جهانی 2022 قطر نزدیک شویم.

اسکوچیچ درباره توانایی بازیکنان ایرانی، گفت: همیشه در تیم نقص هایی وجود دارد و همیشه نمی تواند شما در بهترین سطح باشید. اما باید بگویم ما در خط حمله خودمان بازیکنانی از تمام نقاط جهان داریم. ما مهدی طارمی بهترین بازیکن پورتو را در اختیار داریم. سردار آزمون بهترین گلزن لیگ روسیه و زنیت را داریم. علیرضا جهانبخش در فاینورد هلند بازی می کند. همچنین بازیکنانی به غیر از خط حمله داریم که در شارلروا بلژیک و آ.اک بازی می کنند. این ها بازیکنانی هستند که بازی کردن در رئال برای آنها زیاد نیست.

سرمربی کروات درباره جایگاه فوتبال در ایران، گفت: ایران کشوری پرجمعیت است. برخی از چیزهایی که در اروپا درباره ایران می گویند صحت ندارد. ایرانی ها عاشق فوتبال هستند. اینجا 80 میلیون نفر زندگی می کنند که با برد تیم ملی خوشحال می شوند و با باخت ها ناراحت می شوند. همه اخبار تیم ملی به صورت جزئی در رسانه ها منتشر می شوند. وقتی شما شکست می خورید جو بدی در جامعه حاکم می شود اما الان با این بردهای متوالی همه چیز را تغییر دادیم. به نظرم کارهای خوبی را انجام دادم و باید به این روند خوب خود ادامه دهیم.

اسکوچیچ عنوان کرد: وقتی به آخرین رده بندی فیفا نگاه می کنم از عملکردم راضی می شوم و ما نزدیک تیم ملی کرواسی شدیم. ما اکنون در رده 22 جهان هستیم و می دانیم کار سختی برای رسیدن به رده کرواسی که 17 جهان است داریم. مهمترین چیز برای ما این است که ما اول قاره آسیا شدیم و از تیم ملی ژاپن عبور کردیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره زندگی اش در تهران، گفت: وقتی فرصتی پیدا می کنم بلافاصله به رجیکا برمی گردم. واقعا در این شرایط کرونایی زندگی بدون خانواده سخت است. اگر وضعیت بهتر شود خانواده ام را می توانم به ایران ببرم ولی الان محال است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها