سخنگوی طالبان با اشاره به اینکه این گروه خواستار قطع تمام مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان است، گفت که بسیاری از کشورها می توانند در این زمینه این گروه را یاری کنند.
کد خبر: ۱۳۳۹۱۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی دولت موقت طالبان و همچنین سخنگوی این گروه اعلام کرد که این گروه می خواهد تمام مسیرهای قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر را قطع کند و در این زمینه از روسیه طلب یاری می کند.

مجاهد در همین رابطه گفت: می خواهیم قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر را متوقف کنیم. ما تمام مسیرها را مسدود خواهیم کرد. کاشت حشیش در افغانستان نیز مشکلی جدی به شمار می آید و بسیار مهم است که به کشاورزان جایگزینی (برای کاشت) ارائه شود. در همین زمینه، بسیاری از کشورها از جمله روسیه می توانند در قطع مسیرهای قاچاق مواد مخدر کمک کنند.

مطابق برآوردهای مختلف، حجم تولید غیرقانونی مواد افیونی از سال ۲۰۰۱ یعنی زمانی که نظامیان آمریکایی وارد افغانستان شدند، بین ۱۷ تا ۴۰ برابر افزایش یافته است.

آمریکا آنطور که مدعی است، از آن زمان تاکنون ۸.۶ میلیارد دلار برای مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان هزینه کرده است، اما این کشور همچنان بزرگترین تولید کننده تریاک در جهان است.

وی همچنین در ادامه صحبت هایش با اشاره به مسئله استرداد «اشرف غنی» رئیس جمهور سابق این کشور و همچنین آنطور که گفته می شود مسئله پول هایی که وی با خود از افغانستان خارج کرده است، گفت: نه، ما به دنبال استرداد غنی نیستیم، اما اشرف غنی پول های کشور را دزدیده است و ما خواستار این هستیم که آن پول ها باید به بانک بازگردانده شوند چرا که آن پول ها به مردم و بانک های ما تعلق دارد.

لازم به توضیح است که همزمان با سقوط کابل به دست طالبان و سیطره آنها بر افغانستان، اشرف غنی رئیس جمهور سابق، از این کشور گریخت.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها