بازگشایی گنبدسلطانیه به روی گردشگران
معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان:

بازگشایی گنبدسلطانیه به روی گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از تحویل ۱۶۲ سند تک برگی گنبد سلطانیه به میراث‌فرهنگی زنجان خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از تحویل ۱۶۲ سند تک برگی گنبد سلطانیه به میراث‌فرهنگی زنجان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۹۰۳۷

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ امیر ارجمند در مراسم اعطای سند در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده، تفاهم‌نامه و تعامل موجود بین ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ثبت‌ اسناد استان زنجان در راستای سامان‌دهی اسناد مالکیت اثر جهانی در شهرستان سلطانیه، ۱۶۲ سند آماده‌سازی و املاک موجود در سایت جهانی تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان شد.

وی با اشاره به مزایای این نوع اسناد تملیکی، تصریح کرد: تملک از سوی دولت به‌ منظور حفاظت انجام می‌شود و زمانی که یک ملک تاریخی به تملک دولت درمی‎‌آید، قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت دولت بر آن حکومت می‌کند و قطعاً حفاظت بیشتری نیز از آن می‌‎شود.

این مسئول، بزرگ‌ترین مزیت این اقدام را تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم‌ دانست و متذکر شد: برخورداری از دستگاه‌های امنیتی و الکترونیکی برای مقابله با جعل سند، دقت و سهولت در انجام هرگونه اقدام ثبتی بعدی، ارتقای امنیت و آرامش روانی، پیشگیری از جعل اسناد و قابلیت بالای آن در اثبات مالکیت، از جمله مزایای سند مالکیت تک‌برگ است.

ارجمند با یادآوری اینکه اقدامات حقوقی این طرح از سال‌های گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۶۲ سند تک‌برگ در حریم درجه‌ یک گنبد سلطانیه تهیه‌ شده است که با حضور مدیران کل و کارشناسان این دو اداره تبادل اسناد در گنبد سلطانیه انجام شد، خاطرنشان کرد: آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرایم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‌‎ها به مالکیت میراث‌فرهنگی درمی‎‌آیند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها