رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران:

کلاهبردار میلیاردی در اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش پوشاک زنانه ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۸۸۰۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش مانتوهای ارزان قیمت، از بنده کلاهبرداری کرده اند.

وی ادامه داد: شاکی در ادامه اظهار داشت، در فضای مجازی به دنبال خرید یک مانتوی مناسب برای خود بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تصاویری از مانتوهای بسیار زیبا با قیمت‌های فوق العاده مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور وارد آن شدم و مبلغی جهت خرید یک مانتو برای آنها واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه فروش مانتو شناسایی و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه مجرم بیش از دو میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش مانتو با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به عدم پرداخت بیعانه به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود، شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها