سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت پاسخ داد؛

مشکلات کارت واکسن دیجیتالی را چگونه برطرف کنیم؟ +فیلم

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس مرکزی ستاد اربعین گفت:در مسیر رفت تست کرونا بر عهده خود زائران است اما در مسیر بازگشت از همه زوار تست PCR رایگان توسط دولت ایران گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۷۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس مرکزی ستاد اربعین در برنامه زنده سلام تهران، اظهار کرد: در خصوص امنیت زائران در حال حاضر اوضاع مناسب است البته امنیت بر عهده دولت عراق است ما هم تاکیدات زیادی در این زمینه داشتیم.

وی با بیان اینکه در ترکیب زوار ایرانی هم تدابیری اندیشیدیم، تا مراقبت‌هایی صورت بگیرد، افزود: مستشاران ما نیز در عراق حضور دارند، امیدواریم با تلاش همه در اربعین امسال مشکلی به‌وجود نیاید، ضمن اینکه در مرزهای خودمان نیروها وظیفه تامین امنیت را برعهده دارند.

ذوالفقاری گفت: در سال ۱۳۹۸، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به عراق اعزام شد که زحمتش به اندازه اعزام ۶۰ هزار زائر در سال جاری اعزام نداشت، اولاً که توافق برای اعزام خیلی دیر انجام شد از سه ماه قبل به علت پیک‌هایی که وجود داشت یک سری تردیدها بین دو دولت وجود داشت.

رئیس مرکزی ستاد اربعین بیان کرد: به‌علت شیوع کرونا، ما سه هفته منتظر تصمیم نخست وزیر عراق در رابطه با اعزام زائران بودیم، توزیع ۶۰ هزار سهمیه در بین ۴ میلیون داوطلب اعزام کار راحتی نبود.

این مسئول اضافه کرد: ظرفیت ثبت‌ نام سامانه سماح مشخص بود، صدور کارت‌های متفاوت واکسن در اشکال مختلف مشکلاتی ایجاد کرد که نیاز به یکسان‌سازی داشت، همچنین توزیع سهمیه کمیته‌ها بین موکب‌داران زمان زیادی صرف کرد.

وی در خصوص باز یا بسته بودن مرز زمینی یادآور شد: مرز برای حضور در اربعین بسته است، افرادی که از مرز عبور می‌کنند از زائران نیستند و برای انجام امور دیگر در رفت و آمد هستند، شب گذشته تعدادی نزدیک مرزهای مهران بودند از طرف دولت عراق دستگیر و به ما تحویل دادند.

ذوالفقاری اعلام کرد: در خصوص نداشتن ویزا برخورد قضایی با زائران حبس خواهد بود، در بحث نداشتن کارت واکسن برخورد قضایی صورت نمی‌گیرد ولی طبق توافق دو کشور باید زائران کارت واکسن داشته باشند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: در مسیر رفت تست کرونا بر عهده خود زائران است در مسیر بازگشت از همه زوار تست PCR رایگان توسط دولت ایران گرفته می‌شود، در خصوص بلیط نرخ‌های توافق شده ایرلاین‌های ایرانی را تهیه کرده و مراقب دلالان باشند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها