مدیرعامل انجمن دمانس گفت: بیماری آلزایمر پیش‌رونده و تحلیل‌برنده است و درمان خاصی ندارد و یک سال تشخیص زودهنگام 5 سال معلولیت ناشی از بیماری را به تعویق می‌اندازد.
کد خبر: ۱۳۳۸۷۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، معصومه صالحی، مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه بیماری آلزایمر یک ماه مخصوص برای اطلاع‌رسانی دارد در مورد شناسایی این افراد گفت: این بیماری پیش‌رونده و تحلیل‌برنده است و درمان خاصی ندارد و یک سال تشخیص زودهنگام 5 سال معلولیت ناشی از بیماری را به تعویق می‌اندازد.

صالحی افزود: این بیماری برای سالمندان است اما انواع دمانس وجود دارد که برخی از آنها که در اثر پرکاری و کم‌کاری تیروئید، بیماری‌های عفونی، شوک‌های شدید و افسردگی ایجاد شده، قابل برگشت و کنترل است درحالی‌که 70 درصد دمانس‌ ها بیماری آلزایمر است که قابل‌درمان نیست اما اگر از کودکی روش زندگی را تغییر دهیم در سالمندی تا 40 درصد این بیماری کاهش می‌یابد.

مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران در رادیو گفت‌وگو ضمن توصیه به افراد بالای 50 سال به بالا برای چکاپ‌های سالانه و تست‌های شناختی و افسردگی گفت: 30 درصد افراد سالمند جامعه مبتلا به آلزایمر هستند و اگر سعی کنند زندگی خوبی داشته باشند قابل پیشگیری است.

وی از مشکلات خانواده‌ها با افراد مبتلا به این بیماری یاد کرد و افزود: برخی خانواده‌ها بیماری را پنهان می‌کنند و اگر تشخیص زودهنگام صورت گیرد و بیماری پذیرفته شود مشکلات مرتفع می‌شوند و از بین 8 تا 10 درصد افراد سالمندی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، می‌توان به‌خوبی مراقبت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها