کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت:آگاهی نداشتن از نحوه استفاده ظروف یکبار مصرف، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۸۵۷۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، حمیدرضا باب الحوائجی اظهار داشت: استفاده نادرست از ظروف یکبار مصرف موجب بروز اختلالات گوارشی، هورمونی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید ظروف یکبار مصرف در هفت شماره درجه بندی انجام می‌شود بیان کرد: مثلثی که بر روی بدنه این ظروف درج شده اگر مخالف عقربه‌های ساعت باشد به این معناست که ظرف مورد نظر از مواد بازیافتی تولید شده است

باب الحوائجی ادامه داد: برای مواد غذایی باید مثلث درج شده بر روی ظرف مورد نظر هم جهت با عقربه‌های ساعت باشد.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان تاکیدکرد: درجه بندی تولیدات ظروف یکبار مصرف از شماره یک تا هفت و در وسط مثلث گنجانده شده است به عنوان مثال بر روی بطری‌های نوشابه عدد یک درج شده و هر چه محصول به عدد یک نزدیک‌تر باشد از مواد شیمیایی کمتری برای تولید این محصول استفاده شده و سالم‌تر است و هر چه به عدد هفت برویم یعنی از مواد پلی استایرن یا فوم بیشتری برای این محصولات استفاده شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم در استفاده از این ظروف سهل انگاری کرده به نحوی که از این بطری‌ها برای آشامیدن آب در داخل یخچال یا فریزر قرار می‌دهند که باعث آزاد سازی سم دیوکسین یا پلی استایرن محصول می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان به اینکه برخی خانواده‌ها از بطری‌های یک بار مصرف چندین مرتبه استفاده می‌کنند تصریح کرد: آبلیمو خاصیت اسیدی دارد و قرار دادن این محصول در داخل بطری‌های یکبار مصرف واکنش نشان داده وبرای سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.

باب الحوائجی به اهمیت زمان انقضای ظروف پلاستیکی اشاره کرد و گفت: ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باید در مدت ۶ ماه استفاده شود و همچنین در دمای ۴ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها