مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

کتاب سیل های خراسان رضوی (ویرایش اول-چاپ دوم) منتشر شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تاکید کرد:

ضرورت آشنایی نسل جدید با مسائل زیست محیطی به همت آموزش و پرورش

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: نسل جدید به همت آموزش و پرورش باید با مسائل محیط زیستی آشنا شوند.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۰۵

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مراسم افتتاح ساختمان کارگاه‌های آموزشی هنرستان دخترانه دکتر فرخ با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون آموزش متوسطه مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجمع خیرین خراسان رضوی و سایر خیرین از جمله مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و خانواده دکتر فرخ برگزار شد.

محمد علایی با اشاره به جایگاه آموزش در قرآن کریم، اظهارکرد: یکی از مهمترین فاکتورها برای پیشرفت هر جامعه حفظ جایگاه آموزش است و برای ارتقا آن تلاش کنیم، همچنین باید نسل جدید با محیط زیست آشنا و از وضعیت موجود آگاه شوند.

وی با بیان اینکه احترام به معلم از زمان های گذشته توسط پدران و مادران به فرزندان آموزش داده شده است، افزود: نقش مدرسه با نقش خانه جابه جا نمی شود بلکه هر نقشی در جایگاه خود باید محترم شمرده شود اما هر دو کانون باید در راستای حفظ محیط زیست در کشور تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کارگروهی در خصوص استفاده منابع آموزشی این شرکت در راستای ارائه به اداره آموزش و پرورش، ابرازکرد: به پیشنهاد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در سال ۱۳۸۷، طرح داناب یا طرح دانش آموزی نجات آب به طرح مصوب تبدیل و برای تمام شرکت ها در استان اجرایی شد.

علایی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته، ۲۶ هزار و ۴۶ نفراز دانش آموزان دوره متوسطه استان در قالب طرح ملی داناب و گسترش سواد آبی آموزش های لازم برای آشنایی با منابع آب و نجات آب را فرا گرفتند، بیان کرد: طرح داناب یا طرح نجات دانش آموزی آب در تلاش است تا با آموزش های لازم به دانش آموزان، در هر خانواده یک ناجی آب تربیت شود.

وی در خصوص وضعیت منابع آب در خراسان رضوی با توجه به خشکسالی در سال جاری، ادامه داد: باید با همت مردم وضعیت بحرانی آب در استان و کشور را مدیریت کنیم البته که مشهد تنش بیشتری را در این زمینه تحمل می کند و قطعا تا ۲ سال آینده مشهد با بحران کم آبی مواجه خواهد شد زیرا اگر بارندگی نداشته باشیم سد دوستی نیز پاسخگوی نیاز آبی این شهر نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه عواقب احداث صنایع فولادی که آب زیادی را مصرف می کنند جبران ناپذیر است، اظهارکرد: بیش از ۷۵ درصد صنایع در غرب مشهد مستقر شدند، باید به این باور برسیم که در منطقه خشک و نیمه خشک خراسان‌رضوی و در شرق کشور، نباید صنایعی که آب زیادی مصرف می‌کنند را احداث کنیم.

علایی با اشاره به اینکه عواقب احداث صنایع فولادی که آب زیادی را مصرف می کنند جبران ناپذیر است، گفت: برنامه های توسعه ای در استان و مشهد با منابع زیست محیطی همخوان نیست بلکه هدر دادن منابع، زمان، سرمایه و خلق تهدید و چالش برای کشور است.

شایان ذکر است شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی همزمان در ساخت دو مجموعه به نام های«هنرستان دکترفرخ» و «هنرستان کشاورزی شهید یوسفی ۲» مشارکت خیریه ای داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها