فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت مرزهای چهارگانه با کشور عراق را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی که هم اکنون در پایانه مرزی چذابه حضور دارد در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت مرزهای چهارگانه منتهی به کشور عراق، اظهار داشت: بحمدالله در بازدیدی که از استانهای غربی و جنوب غربی کشور به ویژه استان خوزستان انجام گرفت تمهیدات مناسب از جانب مجموعه نیروی انتظامی و به ویژه مرزبانی در جلوگیری از تردد بدون مجوز قانونی افراد صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان این مطلب که کشور عراق با توجه به شرایط موجود کرونا اجازه نداده است که زائران از طریق مرزهای زمینی رفت و آمد داشته باشند تصریح کرد: در همین راستا مجموعه مرزبانی با مجموعه‌های انتظامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و اجازه نداده‌ایم فردی وارد پایانه مرزی شود.

وی با بیان انسداد ۱۰۰ درصدی موجود در مرزهای ۴ گانه شلمچه، مهران، چذابه و مرز خسروی اعلام کرد: مرزبانان در استان‌های ‌خوزستان، کرمانشاه و ایلام با آمادگی کامل حضور داشته و امنیت مرزها پایدار و مناسب است.

سردار گودرزی با تاکید بر این مطلب که تا این لحظه هیچ اتفاق خاصی در مرزهای غربی و جنوب غربی بوقوع نپیوسته، اظهار داشت: مرزبانان نیروی انتظامی با چشم‌های باز و بیدار و بکارگیری تجهیزات و دوربین‌های هوشمند و اپتیکی، هلی شات، پهباد، بالگرد و غیره مرزها را رصد کرده و امنیت مطلوب را برقرار می سازند.

وی با تاکید دوباره بر این مطلب که کشور عراق هیچ زائری را از مرزهای زمینی نمی‌پذیرد، تصریح کرد: کشور عراق در بحث متجاوزین مرزی و افرادی که بدون مجوز وارد کشور عراق شوند بسیار سختگیرانه عمل کرده و اگر کسی را دستگیر کند مجازات و حبس‌های طولانی مدت در انتظارش است.

سردار گودرزی افزود: در مرزهای چهارگانه امکانات زیستی، موکبی و حتی خودرو و غیره که در سالهای قبل از کرونا وجود داشت وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص بازگشت زائران از کشور عراق از طریق مرزهای زمینی اظهار داشت: درباره افرادی که به صورت هوایی وارد کشور عراق شده و می خواهند به صورت زمینی بازگردند باید ستاد مرکزی اربعین یا حج و زیارت با مرزبانی هماهنگی لازم را داشته باشد چرا که تحت هیچ شرایطی امکان ورود افراد از طریق مرز زمینی موجود نیست و مرزبانی اجازه ورود و خروج نداده و مرزها مسدود است.

فرمانده مرزبانی ناجا از همراهی مردم فهیم و متدین و ولایتمدار در عمل به توصیه های دولت محترم و به ویژه مرزبانی در عدم مراجعه به مرزها تشکر کرد و گفت: جا دارد که مراتب قدردانی خود و سربازان جان برکف مرزبانی را خدمت مردم ولایتمدار و انقلابی اعلام کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها