رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر آمریکایی‌ها است که باید جمع شود؛ ما حضور پایگاه حریر در کنار مرزهایمان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و اینها باید بساطشان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۸۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین تکریم و معارفه جانشین سابق و جدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه) در این ستاد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک نعمت بزرگ و ارزشمند است که باید قدردان آن باشیم و این نعمت را برای دهه‌ها و قرن‌ها با روایتگری مناسب، با دقت، بدون اغراق و با مراقبت نسبت به تحریف آن را به نسل فعلی و آتی منتقل کنیم.

وی دفاع مقدس را یک واقعه عظیم تاریخی دانست و گفت: جوانان ما باید بدانند که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس چه افتخار و حادثه بزرگ و موفقی را رقم زده و چه پیشینه عظیم فرهنگی را در توشه خود دارد تا با بهره‌گیری از تجارب گران‌سنگ این دوره تاریخی بتوانند با سربلندی، با مشکلات آتی خود مقابله کنند و سرافرازانه کشور را به پیش ببرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره و عنوان کرد: بابت برگزاری انتخابات امن، آرام، سالم و موفق ریاست جمهوری در کشور عزیزمان، خداوند را سپاسگزاریم. به‌حمدالله ملت عزیز ایران با وجود همه توطئه‌ها، جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های دشمنان، به خوبی به پای صندوق رأی آمدند و بهترین گزینه را انتخاب کردند.

سرلشکر باقری افزود: خدا را شاکریم که امروز دولتی همسو با آرمان های انقلاب و رهبری معظم در کشور مستقر شده است و بسیار امیدواریم که با هماهنگی قوای سه‌گانه و همراهی کامل نیرو‌های مسلح، تمامی ارکان نظام و مردم عزیزمان ان‌شاالله بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل شود و ملت ایران بیش از پیش به جایگاهی که شایسته‌ آن‌هاست، نزدیک شوند.

وی تصریح کرد: به رئیس جمهور محترم و تمامی مسئولین اعلام می‌کنیم که نیرو‌های مسلح همچون گذشته و با انرژی مضاعف در کنار دولت جدید هستند و همان‌گونه که در زمینه مقابله با ویروس کرونا مشاهده شد، در تمام عرصه‌ها در کنار دولت خواهیم بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: تلاش می‌کنیم توان قابل توجه و ارزشمند نیرو‌های مسلح تا حدی که به آمادگی نیرو‌های مسلح آسیبی وارد نشود، در خدمت دولت و خادمین ملت قرار بدهیم؛ این فراتر از مسئولیت اصلی ما در تأمین امنیت کامل برای کشور عزیزمان است.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات و کاستی‌ها و به‌رغم تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان، به‌حمدالله نیرو‌های مسلح از وضعیت قابل قبولی در برابر تهدیدات امنیتی و دفاعی برخوردارند و توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند؛ امروز در سایه این امنیت سرمایه‌گذاران خارجی و تلاشگران داخلی برای هر نوع فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پیشرفت کشور نگرانی وجود تهدید یا ناامنی را متصور نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت‌های اخیر ایرانیان در عرصه‌های ورزشی اشاره و بیان کرد: از اتفاقات بسیار مبارک روز‌های گذشته، موفقیت‌های ورزشکاران عزیز ما در مسابقات المپیک، پارالمپیک و مسابقات نظامی بین‌المللی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بیش از ۳۰ کشور در مسابقات نظامی بین‌المللی حضور داشتند، افزود: ورزشکاران نیرو‌های مسلح ایران در این مسابقات درخشیدند و نسبت به سال‌های قبل افتخارات بیشتری به دست آوردند که خدا را از این بابت شاکر هستیم.

سردار باقری ادامه داد: این‌ توفیقات باعث می‌شود تا جوانان کشورمان و نیرو‌های مسلح بدانند که کمبود امکانات و یا سیاه‌نمایی دشمنان، موجب عقب‌ماندگی و کندی حرکت جوانان و نیرو‌های مسلح نخواهد شد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان گفت: ما در طول عمرمان فروپاشی شوروی را شاهد بودیم و امروز در یک مقطع کوتاه نیز شاهد آغاز افول قدرت ابرقدرت مغرور آمریکا هستیم؛ و این روند نویدبخش آغاز فروپاشی قدرت مغرور، ظالم و جنایتکار در جهان است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد پیش از آنکه بگوییم گروهی جنگید و آنان را شکست داد، باید بگوییم که آمریکا به دلیل ایستادگی در برابر یک ملت و دخالت در امور داخلی کشوری دیگر و تلاش برای حاکم کردن فولاد، باروت و گوگرد بر اراده مسلمانان یک کشور شکست خورد؛ که منجر شد امروز با شکست و خفتی بدتر از ویتنام این کشور را ترک کند و بسیاری از نفرات و همکاران خود را هم نتوانست با خود ببرد.

وی بیان داشت: وضعیتی که ما و مردم سراسر جهان شاهد بودیم تمام بافته‌های دهه‌های طولانی آمریکایی‌ها و ایادی‌شان بر نمایش یک قدرت شکست‌ناپذیر همه به هم ریخت و از هم فرو پاشید؛ هیچ‌کس امروز نمی‌تواند از قدرت آمریکا حرف بزند؛ آمریکایی‌ها به ندرت می توانند این حادثه را توجیه کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: قاطبه مردم و اندیشمندان آمریکایی به همراه سایر مردم جهان اذعان و تاکید بر شکست آمریکا در افغانستان دارند؛ هرچند که این نوع عقب‌نشینی و واگذاری امور یک کشور بدون شکل دهی یک دولت ملی و ایجاد یک ارتش کارآمد قطعا به همراه خود آسیب‌ها و تهدیداتی برای افغانستان و همسایگانش از جمله جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی گفت: تحولات افغانستان جدای از خوشحالی ما از شکست آمریکایی‌ها در منطقه، نگرانی‌هایی را نیز به همراه دارد که نیروهای مسلح تلاش کردند تا به لحاظ مراقبت نسبت به تهدیدات دفاعی و امنیتی فعالیت‌های لازم را داشته باشند و ما هوشیارانه صحنه را دنبال خواهیم کرد و مراقب هستیم که آسیبی به کشور ما وارد نشود؛ ان‌شاالله با تصمیم و اراده مردم افغانستان حکومتی فراگیر و دوست ملت ایران در آن کشور مستقر شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: از دیگر تحولات این روزها حوادث مربوط به کشور لبنان است، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی این کشور مظلوم را محاصره و تحریم کردند و آن‌ها را حتی از داشتن سوخت برای نیروگاه‌ها و بیمارستان‌ها محروم کردند؛ اما سید مقاومت با حمایت ملت ایران ایستادگی کرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان ساخت: این روزها شاهد هستیم که از مقابل چشم صهیونیست‌ها شناورهای حامل سوخت عبور کرد و از دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به سواحل مدیترانه رسید و محموله سوخت به دست مردم لبنان رسانده شد و موجب ارتقای جایگاه مقاومت و ارتقای جایگاه رهبر مقاومت و جایگاه ملت شریف ایران و رهبر انقلاب اسلامی در جهان شد.

وی تاکید کرد: همه مستضعفان یکبار دیگر دیدند که ملت ایران از مستضعفین حمایت می‌کند و می‌تواند با اتکای به خدا و حمایت ملت ایران و انقلاب اسلامی روی پای خود بایستند.

سرلشکر باقری گفت: حادثه دیگر این روزها عضویت ایران در پیمان شانگهای است؛ این پیمان بزرگ و فوق‌العاده مهمی است؛ این پیمان بخش اعظم قاره آسیا را دربر گرفته است و بیش از ۴۰ درصد جمعیت و ثروت جهان را شامل می‌شود و قدرت‌های بزرگ صنعتی و نظامی در این پیمان حضور دارند و اعضای پیمان شانگهای نسبت به هم تعهداتی دارند؛ عضویت دائمی ایران در این پیمان که به رغم مخالفت آمریکا و اروپا اتفاق افتاد اتفاق مبارک و بزرگی است و قطعا در بازدارندگی تهدیدات علیه ملت ایران تاثیر مثبت دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مسلما ارتباطات و روابط نظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو پیمان شانگهای توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که این روزها شاهد آن هستیم؛ تلاش‌های نیروهای مسلح در بخش‌هایی که قابل بیان بوده، می باشد؛ ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار بیش از چهار ماه بدون اتکای به بنادر و با اتکای به منابع خود در اقیانوس‌ها و آب‌های بین المللی دریانوردی کرده و با امواج چند متری مقابله کرد و در برابر چشمان آمریکا و اروپا در اقیانوس اطلس شمالی فعالیت خود را انجام داد.

سرلشکر باقری گفت: این ناوگان هوشیاری و رصد اطلاعاتی بیش از هزار کیلومتری در پیرامون خود داشت و در سن پترزبورگ در رژه دریایی حضور پیدا کرد و در بازگشت از دریای مدیترانه، کانال سوئز و دریای سرخ از مرکز تهدیدات رژیم صهیونیستی عبور کرد و به سلامت به کشور ما رسید؛ مجددا این کار بسیار بزرگ را به عزیزان مان در ارتش و نیروی دریایی تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب کشور و در مرزهای همجوار ما در آن منطقه گفت: اجرای این عملیات‌ها اتفاق بزرگی است؛ ناامن سازان مرزهای شمال‌غرب کشور ما بدانند که این آغاز یک اتفاق بزرگ است؛ گروهک‌های مسلحی که با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا و برخی کشورهای مرتجع عربی در کنار مرزهای ما لانه کرده‌اند و هر از گاهی عملیاتی را علیه مرزهای ما و مرزنشینان شمال غربی کشور ما انجام می‌دهند که البته بیش از ۹۰ درصد آنها شکست می‌خورند و منهدم می‌شوند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: گروه‌های تروریستی بدانند که باید بساطشان را از این منطقه جمع کنند؛ چراکه اینگونه تحرکات بسترساز آغاز یک عملیات بزرگ و مداوم علیه آنان خواهد بود و از این پس هیچ آرامشی در هیچ مقری از گروه‌های ضدانقلاب مسلح در شمال عراق وجود نخواهد داشت و این حق ملت ایران است. طبق منشور ملل متحد حق دفاع در برابر متجاوز به ملت ایران داده شده است و باید بساط این گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران از شمال عراق برچیده شود. هم دولت عراق و هم اقلیم شمال عراق در این رابطه مسئولیت دارند؛ نمی توانند بگویند که ما توان مقابله با این گروه‌ها را نداریم و از طرفی هم عنوان کنند شما هم اقدامی نکنید؛ این تناقض قابل پذیرش نیست. اخطارها و تذکرهای این سالیان طولانی کفایت می کند.

وی گفت: من از عزیزان مان در سپاه قدردانی می‌کنم که این کار را آغاز کردند و به طور مداوم باید این کار ادامه پیدا کند تا مقرها و محل های توطئه اینها جمع شود.

سرلشکر باقری بیان داشت: یکی از محل‌های توطئه علیه ما پایگاه حریر آمریکایی‌ها است که باید جمع شود؛ ما حضور پایگاه حریر در کنار مرزهایمان و برگزاری جلسات توطئه ضدانقلاب را در داخل این پایگاه تحمل نخواهیم کرد و اینها باید بساطشان را جمع کنند و این کار تازه آغاز شده است و با جدیت ادامه خواهد داشت و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در منطقه باید برقرار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تلاش دولت برای توسعه واکسیناسیون از جمله اقدامات دولت اخیر است که یکی از ده‌ها مسئله است که متاسفانه در کشور ما با تاخیر و کندی مواجه بود و این حادثه نشان داد که تلاش مجدانه نتیجه خواهد داد هرچند که دولت قبل هم در وزارت بهداشت و درمان کارهایی را آغاز کرده بودند؛ اما پیگیری دائمی و جهادی نتیجه خود را می دهد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: امیدواریم دولت حاضر بتواند در حول مرتفع کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام‌های مناسب و جهادی بردارد نیروهای مسلح هم در ایام اخیر در حوزه ایجاد بیمارستان‌های تنفسی، کمک به واکسیناسیون و مقابله با بیماری کرونا گام‌های موثری برداشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها