در گفتگو با استادان، کارشناسان و مسؤولان بررسی کرده‌ایم که پدیده نخبه‌پرانی در دانشگاه‌های کشور تا چه‌اندازه جدی است

رمزگشایی از یک خیانت داخلی به نخبه‌ها

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه در سال های اخیر تغییرات چشمگیری در قوانین خدمت سربازی داشته ایم، گفت: افزایش حقوق سربازان، کسرخدمت برای مشمولان متاهل و دارای فرزند تلاشی برای ارتقاء کیفیت خدمت سربازی بوده است.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری افزود: ارتقای کیفیت خدمت سربازی همواره یکی از دغدغه های اساسی مسئولان نیروهای مسلح بوده و با تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان، اصلاحاتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: مهمترین دغدغه مسئولان حقوق و مزایای خدمت سربازی براساس ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که با تلاش های صورت گرفته، در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حقوق سربازان با توجه به تحصیلات و درجه آنان بوده ایم که این امر مشوق خوبی برای خدمت مقدس سربازی است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه در سال های اخیر انعطاف چشمگیری در قوانین خدمت سربازی داشته ایم، افزود: مشمولان متاهل می توانند از دوماه کسر خدمت بواسطه تاهل و به ازای هر فرزند نیز از سه ماه کسر خدمت بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بیمه خدمات درمانی به سربازان و افراد تحت تکفل آنان خبرداد و گفت: مشمولان متاهل بعد از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر و سربازان مجرد نیز در صورت امکان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خود به کارگیری می شوند.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: از دیگر اقدامات موثر در تغییر نگرش خدمت سربازی، به کارگیری تخصصی مشمولان در حوزه های مختلفی از جمله نخبگان، هیئت علمی، سازمان های غیرنظامی، به کارگیری سربازان درتیم های ورزشی نیروهای مسلح، همچنین مشمولان متخصص گروه های پزشکی، پیراپزشکی در مراکز پزشکی، صنعت و شرکت های دانش بنیان نیز به کارگیری می شوند.

سردار مهری بیان کرد: ایجاد و توسعه قرارگاه مهارت آموزی سربازان اقدامی مناسب برای ارتقاء سطح مهارت جوانان در طول دو سال خدمت سربازی بوده است وسربازانی که در طول خدمت موفق به کسب مهارتی خاص شوند و از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور گواهینامه دریافت کنند، می توانند بعد از اتمام خدمت، از مزایایی مانند اولویت در دریافت مجوزکسب و دریافت وام بهره مند شوند.

وی گفت: فرماندهان در رفتار با سربازان، توجه به شان و منزلت و رعایت عدالت اجتماعی را مدنظر خود قرار می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها