اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

امکان ثبت نمرات قبولی شهریوربرای تعیین رشته مجدد در پایه نهم فراهم شد

اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امکان ثبت نمرات برای دانش‌آموزان قبولی شهریور و متقاضیان تعیین رشته مجدد فراهم شد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه خطاب به روسای اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب­‌های اجتماعی استان‌ها آمده است: امکان ثبت نمرات برای دانش ­آموزان قبولی شهریور ماه و متقاضیان تعیین رشته مجدد در سیستم دانا فراهم شد؛ بنابراین پس از انتقال نمرات توسط مدیران مدارس از سیستم دانا به همگام و تایید در پورتال همگام، نمون برگ هدایت تحصیلی صادر خواهد شد و نیازی به تایید مدیران مناطق نیست.

این اطلاعیه افزود: مدیران مدارس توجه کنند که پس از تایید نهایی نمرات در سامانه همگام، تحت هیچ شرایطی امکان بازگرداندن نمرات و تصحیح آن وجود ندارد؛ بنابراین ضرورت دارد نهایت دقت و بررسی را قبل از تایید نهایی داشته باشید. بدیهی است مسئولیت ثبت و تایید نمرات با مدیران مدارس است.

هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته‌های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

رویکرد جدید دستگاه تعلیم و تربیت به هدایت تحصیلی مربوط به سال ۹۵ است که پس از ۲۲ سال، هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم منتقل شد. پیش از این دانش‌آموزان، پایه اول دوره متوسطه را به طور مشترک طی کرده و در پایه دوم متوسطه به یکی از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌رفتند و در هر کدام از این شاخه‌ها، رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب می‌کردند.

بر اساس سیاست جدید نظام آموزشی، این روند تغییر کرد و با تدوین و تصویب جدول دروس، گام بعدی در ادامه تحولات سیستم آموزشی ۳ - ۳- ۶ که همانا هدایت تحصیلی بود، آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها