شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، ۲۸ شهریورماه) با ۲۹ هزار و ۷۴۱ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۳۸۳۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۲۱۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هشت هزار و ۹۳۸ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و دو واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج هزار و ۶۴۰ واحد افت به ۲۷۱ هزار و ۹۶۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲۴ هزار و ۸۳۶ واحد و شاخص بازار دوم ۵۰ هزار و ۴۲۵ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۵۸ واحد، گروه دارویی سبحان (دسبحا) با ۷۰ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۶۴ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۳ واحد، آریان کیمیا تک (کیمیاتک) با ۵۷ واحد، سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۵۰ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۴۵ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۹۲۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۶۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۹۴۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۷۲۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۷۱۷ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و سه واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، آریان کیمیا تک (کیمیاتک)، سپید ماکیان (سپید)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گروه دارویی برکت (برکت) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۷۷۴ میلیون برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۳۲۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۱۴۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴۲ هزار و ۵۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توکاریل (توریل)، ریل پرداز نو آفرین (حآفرین)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و توسعه سامانه‌ی نرم افزای نگین (توسن) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و صنعتی مینو (غصینو) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها