محسنی اژه‌ای در نشست با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی اعلام کرد

آمادگی قوه قضاییه برای رفع خلاء‌های موجود در مسیر حمایت حقوقی و معنوی از ورزشکاران

باعث خوشحالی و مسرت است که رهبر معظم انقلاب در جمع قهرمانان و سرمایه‌های ورزش کشور، همچون همیشه مدبرانه به بسیاری از مسائل و معضلات این حوزه اشاره کردند و با بیانات خود، برنامه اصلی دستگاه‌ های ورزشی کشور را طی سال‌های آتی ترسیم نمودند.
کد خبر: ۱۳۳۸۲۶۵

ما امروزه در جامعه‌شناسی بحثی داریم مبنی بر انتقال و تزریق پیام ایستادگی، امید و نشاط به جامعه از طریق ورزش.

خصوصا با افتخارآفرینی در ورزش قهرمانی و مدال‌آوری در میادین بزرگی چون المپیک و پارالمپیک. دیروز دیدیم که این موضوع مهم سرفصل صحبت‌های رهبر معظم انقلاب بود، آن هم در فضایی که بسیاری از شبکه‌های معاند به دنبال سیاه‌نمایی و ترویج ناامیدی و سلب نشاط در میان جوانان این مرز و بوم هستند.

بحث مهم دیگر توجه به تجلی ارزش‌های معنوی در کنار بعد قهرمانی است.

تکریم منش‌های پهلوانی، ارزش‌نهادن به رقابت سالم، پاسداشت فرایض دینی در عرصه میادین ورزشی و حجاب بانوان از جمله ارزش‌های انسانی، دینی و معنوی است که معرف هویت ملت ایران هستند.

ایشان به درستی به محدودیت‌های ایجادشده برای ورزشکاران کشورمان اشاره داشتند و از اراده قوی و عزم راسخ قهرمانان این سرزمین گفتند.

این نکته انگیزشی مهم خود گویای این واقعیت است که در چه فضای نابرابری شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی هستیم.

از دیگر نکات مورد اشاره رهبری موضوع رسیدگی جدی به مسائل و مشکلات کاری و معیشتی قهرمانان است.

مگر ما چند قهرمان المپیکی و پارالمپیکی داریم که نشود به شکل ویژه به وضعیت معیشتی آنها توجه کرد؟ همین امسال جمعا 31 ورزشکار در المپیک و پارالمپیک صاحب مدال شدند.

آیا نمی‌توان شرایط استخدام این تعداد را تسهیل کرد؟ توجه به همین نکته ظریفی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بی‌شک می‌تواند مانع از خروج ورزشکاران از کشور شود.

بحث عدالت ورزشی هم از دیگر مواردی بود که رهبری به آن اشاره داشتند و آن نیز اتفاقا از نکات چالش‌برانگیز فدراسیون‌های ورزشی است. عدالت ورزشی یعنی چه؟ یعنی محدودکردن سلیقه و انتخاب شایسته‌ترین‌ها.

یعنی حداقل به گونه‌ای رفتار شود که حق ورزشکار شایسته در داخل کشور ضایع نشود. بی‌شک عدالت ورزشی، کیفی‌سازی و توجه به معنویات از جمله مسائل روز جامعه‌ شناسی ورزشی است که رهبر انقلاب در بیانات خود به آنها اشاره داشتند و اینها همان وظایف اصلی دستگاه‌های ورزشی در دوران مدیریت جدید است.

فضل‌ الله باقرزاده - رئیس فدراسیون شمشیربازی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها