بازدید رئیس شورای قضایی استان از زندان مرکزی مشهد

غلامعلی صادقی در رأس هیأتی از مقامات قضایی و اداری از زندان مرکزی مشهد بازدید کرد.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۸۳

به گزارش جام جم انلاین خراسان رضوی، رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در ادامه بازدیدهای مقامات قضایی از زندانهای استان با حضور در زندان مرکزی مشهد با مسئولان گفتگو و بر حُسن انجام امور محوله قانونی توسط مدیران زندان نظارت کرد.
در این بازدید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به لزوم اهتمام ویژه مدیران اداره کل زندانها در زمینه تحقق اهداف متعالی سند تحول قوه قضائیه با تمرکز بر سیاست حبس زدایی؛ بر کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد.
غلامعلی صادقی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: خدمت به مددجویان و خانواده آنها خدمتی جهادگونه و نیازمند کار و تلاش مضاعف با روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در راستای توجه به مسائل زندانها گفت: اشتغال تعداد قابل توجهی از مددجویان در داخل و بیرون از زندان تحت نظارت های قانونی، حمایت از مددجویان پس از خروج از زندان تحت نظارت مرکز، اعطای تعداد قابل توجهی مرخصی به مددجویان و آزادی آنها در دوران همه گیری بیماری کرونا، ارتقاء وضعیت بهداشتی مددجویان، اعمال نظارت مستمر بر ضابطان و مدیران؛ از جمله اقدامات خوب در مدت اخیر بوده است.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به انجام بازدیدهای مکرر مسئولان قضایی و قضات از زندانهای استان و دیدار رو در رو با مددجویان گفت: در همین زمینه می توانیم به کاهش ورودی زندانی به زندان در سال 1400، کاهش قابل توجه جمعیت کیفری نسبت به گذشته و همچنین افزایش قابل ملاحظه آزادی های مشروط و تحت نظارت نیز اشاره کنیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: به دنبال تسهیل هر چه بیشتر ارتباط مددجویان به مقامات قضایی و مدیران اداره زندانها هستیم و معتقدیم در چهارچوب یک تعامل قانونمند شاهد حل مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت های قانونی خواهیم بود چراکه حل مسائل مددجویان نیازمند یک اقدام چند جانبه از سوی خود مددجویان در کنار تلاش مدیران و قضات می باشد.
رئیش شورای قضایی استان با اشاره به افزایش میزان اشتغال زندانیان در مدت اخیر گفت: بررسی ها نشان می دهد که مدیران زندان به دنبال افزایش میزان اشتغال زندانیان در چهارچوب موازین قانونی هستند و هم اکنون بخش قابل توجهی از مددجویان در بخش بانوان و آقایان در کارگاه خیاطی، قالی بافی و ... مشغول فعالیت هستند.
گفتنی است طی جلسه ای که در حاشیه این بازدید تشکیل شد به دستور رئیس شورای قضایی استان و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی کمیته ای متشکل از مقامات قضایی و اداره کل زندانها مکلف به بررسی راهکارهای تسهیل حل مشکلات مددجویان با تمرکز بر ارائه خدمات از راه دور و الکترونیک شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها