رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خبر داد

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای نهمین مرحله طـرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف بیش از ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال کالای قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۵۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، نهمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت «کالای ممنوعه»، به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی برای شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق سازمان یافته و ناامن سازی مبادی ورودی و خروجی، محل های دپو و توزیع کالای قاچاق و تشـدیـد برخورد با پدیده شوم قاچاق با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام مطالعات میدانی و اشرافیت اطلاعاتی نشانگاه های اقتصادی، انبارها و محل های دپوی کالا و مسیرهای انتقال کالاهای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی نسبت به بازدید و بازرسی از اماکن مذکور اقدام کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: مأموران در بازدید و بازرسی های صورت گرفته بیش از ۱۲ میلیون عدد انــواع کالای قـاچـاق شامل، کالاهای اساسی، لوازم منزل، ابزار و یراق، لوازم الکترونیکی و الکتریکی، لوازم مصرفی اداری، لوازم جانبی تلفن همراه و... به همراه ۴۲۰ هزار و ۷۹۶ لیتــر انــواع سـوخـت و مشتقات نفتی قاچاق را کشف کردند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص۶۲۱ دستگاه انــواع خــودرو تـوقیـف و روانه پارکینگ و هزار و ۴۰۳متهـم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه این پلیس با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می کند از هموطنان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی اقتصادی، مراتب را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها