عفونت یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز درد در گوش است. علائم بیماری به میزان زیادی به بخشی از گوش که درگیر عفونت شده است بستگی دارد.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، بیماری‌هایی که منجر به بروز درد در گوش سمت راست می‌شود بسیار متنوع و گوناگون است.

بسیاری از مردم در طول عمر خود دستکم یک بار درد در گوش سمت راست خود را تجربه می‌کنند.

عفونت یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز درد در گوش است. علائم بیماری به میزان زیادی به بخشی از گوش که درگیر عفونت شده است بستگی دارد.

عفونت در بخش گوش خارجی که به عفونت گوش شناگر نیز معروف است باعث بروز درد در گوش خارجی شده و احتمال دارد با از دست دادن موقت شنوایی همراه باشد.

عفونت در گوش میانی به طور معمول ناشی از سرماخوردگی و یا عفونت در بخش بالایی مجاری تنفسی است و علائمی شبیه به عفونت گوش خارجی دارد. با این حال، احتمال دارد که بیمار شاهد بروز سرگیجه باشد. در این موارد مراجعه به پزشک ضروری است.

تروما نیز می‌تواند یکی از موارد بروز درد در سمت گوش راست باشد. به طور معمول عواملی که باعث تروما می‌شود شامل صدای بلند، ضربه به گوش (مثلا در یک فعالیت ورزشی) یا تصادف است. از دست دادن حس شنوایی و درد گوش از عمده‌ترین علائم تروما محسوب می‌شود.

درد‌های ناشی از تروما و عفونت در بیشتر موارد بدون مراجعه به پزشک قابل درمان است. در صورتی که فرد از درد شدید رنج می‌برد آنتی بیوتیک و مسکن برای وی تجویز می‌شود.

توصیه می‌شود همواره پس از مشاهده درد گوش شدید به پزشک مراجعه کنید، زیرا گوش دارای یک مکانیسم حساس است و خطر آسیب دائمی به شنوایی همیشه وجود دارد.

از عوامل کمتر رایج بروز درد در گوش می‌توان به سرطان و رشد تومور در نزدیکی گوش اشاره کرد؛ همچنین این درد می‌تواند ناشی از بیماری‌های بخش‌های دیگر بوده و از آنجا گوش را درگیر کند. بیماری‌های مرتبط با فک، سر و زبان می‌تواند گوش را درگیر کند. برای مثال التهاب اعصاب صورت می‌تواند باعث گسترش درد در این ناحیه شود.

برای جلوگیری از ابتلا به درد گوش توصیه می‌شود بهداشت گوش را رعایت کنید، از وارد کردن اشیاء تیز یا استفاده از هر گونه قطره بدون تجویز پزشک اجتناب کرده و در زمان شنا کردن از گوشبند بهره بگیرید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها