استاندار زنجان گفت: مجموع تولیدات مواد شوینده در استان سال۹۷، یک هزارو ۵۰۰ تن بود که این میزان اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است و با روند توسعه‌ای این شرکتها، زنجان به یکی از قطب های تولید شوینده تبدیل می‌شود.
استاندار زنجان گفت: مجموع تولیدات مواد شوینده در استان سال۹۷، یک هزارو ۵۰۰ تن بود که این میزان اکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است و با روند توسعه‌ای این شرکتها، زنجان به یکی از قطب های تولید شوینده تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۳۸۱۰۴

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه بازدیدها از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح استان نشان می دهد که رویکرد آنها در حوزه تولید افتخار آمیز  است، افزود: برخی از واحدهای صنعتی، رشد قابل توجهی در تولیدات خود دارند که امیدوار کننده و افتخارآمیز است.

وی با ابراز خرسندی از هماهنگی و اتحاد مسئولان ذیربط در حوزه تولید اظهار داشت: نتیجه تلاش‌ و همراهی‌های مدیریت حوزه‌های مربوط به تسهیل و رفع موانع تولید، از جمله سازمان صمت استان، محیط زیست، مالیات، حوزه انرژی و دیگر بخش‌ها قابل تقدیر و توجه بوده و این همدلی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، باعث رخدادهای خوبی در استان شده است.

استاندار زنجان با اشاره به طرح های توسعه‌ای مجموعه گلرنگ تولید کننده انواع شوینده تصریح کرد: واحدهای زیرمجموعه این شرکت در سال۹۷، ۶ واحد بود که در حال حاضر با اجرای طرح توسعه‌ای به هفت واحد رسیده است، حدود سه واحد قابل افتتاح است و تنها یک واحد آن برای سال آینده می‌ماند.

حقیقی با تاکید بر اینکه در این مجموعه از مواد اولیه تا فرآوری شده ترین آن تولید می‌شود، گفت: این مجموعه یک چرخه کاملاً تکمیلی دارد که توسعه خوبی هم کرده است.

استاندار زنجان در ادامه از مجموعه سرجین بافت هم به عنوان یک شرکت ارزشمند دیگر نام برد و افزود: این مجموعه در حال حاضر، همه دستگاه ها را دارد و سه واحد آن برای افتتاح در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از واحدهای این مجموعه، یک واحد آن تا ۲ ماه دیگر، واحد دوم تا پایان سال و واحد سوم هم در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: در مجموع می‌تواند ۲ هزار اشتغال ایجاد کند.

حقیقی، مجموعه راشاکاسپین را هم از جمله مجموعه‌های تاثیرگذار در استان عنوان کرد و گفت: در طرح تولیدات جدید راشا کاسپین، کاغذهایی که تولید می شود از نظر کیفیت و پروسه زمانی تولید، بسیار بهتر و مقرون به صرفه‌تر از طرح‌های قبلی است. 
 
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افزود: طرح جدید راشا در تولید کاغذ پیشتاز بوده و با تولیدات خود، نیاز کشور را برطرف  و از واردات در این زمینه هم جلوگیری می‌کند.

وی گفت: طرح جدید تولیدات راشا کاسپین زنجان در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.

پیشنهاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مبنی بر انعقاد قرارداد با پروژه‌های مسکن ملی استان و نیز الزام شرکت آب و فاضلاب استان به خرید کنتورهای هوشمند تولید ۲ کارآفرین جوان و بومی داخل استان، به شرط برابری در کیفیت با تولیدات خارج از استان و مناسب بودن قیمت آن، از جمله مصوبات کارگروه تسهیل بود.

گفتنی است در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ضمن اینکه مسائل و مشکلات تعدادی از تولید کننده‌ها در حضور استاندار زنجان و مدیران مربوطه بررسی و راهکارهای لازم نیز ارائه شد، برای رفع برخی از مشکلات واحدها نیز وقت اختصاصی جهت بررسی بیشتر و تصمیمات جدید داده شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها