نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اکنون که زمان انتخاب استاندار استان و دیگر مدیران اجرایی است مدیرانی انتخاب شوند که از تعهد، تخصص و استقلال کامل، توانایی و دانایی و آگاهی و بصیرت در انجام کارها برخوردار باشند.
کد خبر: ۱۳۳۸۰۰۸
لزوم انتخاب مدیران متعهد، متخصص و مستقل برای لرستانبه گزارش جام جم آنلاین لرستان:  حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی افزود: با انتخاب چنین مدیرانی محرومیت زدایی، خدمت به محرومان و مردم با کار جهادی و انقلابی سراسر کشور و استان را فرا می گیرد و دغدغه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برطرف می شود و مردم نیز نباید از نمایندگان تقاضای دخالت در عزل و نصب ها داشته باشند.
 
وی ادامه داد: دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها اگر به گونه ای باشد که استقلال یک قوه دیگر را تحت تاثیر قرار دهد امری  غیر متعارف است.
 
 
حجت‌الاسلام شاهرخی بیان کرد: ریاست جمهوری اصول ۱۲ گانه ای را اعلام کردند که حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی است.
 
وی گفت: شایسته گزینی و انتصاب مدیران کارآمد و فسادستیز و انقلابی در لایحه ها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمندسازی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت درتصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فساد ستیزی در آنها از موارد قابل توجه این اصول است.
 
امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: رعایت تفکیک قوا در سطح ملی و در تعامل و هماهنگی از اصول قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در لرستان نیز باید ضمن استقلال و شرح وظایف تعامل در جهت پیشبرد امور استان وجود داشته باشد و در مواقعی مانند انتخابات نیز رعایت تفکیک ضرورت بیشتری دارد.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امانتداری نسبت به مجریان و ناظران انتخابات باید به گونه ای باشد که مردم باور داشته باشند، که هیچ عاملی جز رای مردم در انتخابات تاثیر ندارد.
 
وی افزود: تحقق این مهم از آرمان های نظام اسلامی و مردم است و ساز وکار انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه ای است که برخی دخالت های نامتعارف در نتیجه انتخابات تاثیر نداشته ولی هیچ افراد و اشخاصی در قوای دیگر نباید در انتخابات تاثیرگذار باشند.
 
حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: قوه مجریه باید با استقلال کامل وظیفه خود را انجام دهد و منتخبان قوه مقننه که با رای مردم انتخاب شدند با حفظ رعایت تفکیک قوا در عزل و نصب های قوه مجریه دخالت نکنند چرا که چنینی مدیران در خدمت مردم و چارچوب وظایف تعریف شده عمل نمی کنند.
 
 
امام جمعه خرم آباد به روز دفاع مقدس اشاره و بیان کرد:  روز ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس و چهل و یکمین سالگرد حمله ناجوانمردانه رژیم غاصب با حمایت استکبار جهانی به ایران اسلامی است.
 
وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب اسلامی است که نقش آفرینی امام راحل و مقام معظم رهبری و رزمندگان مدافع اسلام و میهن اسلامی و شهدا و جانبازان بی نظیر و ستودنی است، اظهار داشت:  امام راحل به عنوان ولی فقیه کانون و نقطه متمرکزی بودند که کثرت مومنین را تبدیل به وحدت کردند و با امداد و نصرت های الهی رژیم بعث را که  مورد حمایت بیش از ۳۰ کشور بود، پشیمان و تسلیم قطعنامه ۵۹۸ با فداکاری و جانفشانی رزمندگان اسلام کردند.
 
امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: ما باید این عزت آفرینی را به نسل کنونی و نسل های بعدی بازگو کنیم و هنوز طعم ملت ایران از قرارداد ترکمنچای که سال ۱۲۰۶ منعقد شده است و شهرهایی از آسیای میانه مربوط به ایران تلخ است و جای شرمساری دارد که سردمداران آن زمان سرمایه مادی و انسانی را مانع این حادثه تلخ کنند.
 
وی افزود: این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی از ملت ایران برجای ماند اما در جنگ جهانی دوم تهران و برخی از شهرهای ایران و حتی لرستان محل حضور و خودنمایی نظامیان کشورهای مختلف و حاکمان و زورگویان زمان بود.
 
نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: لازم است که پیروزی ها و زیبایی های دفاع مقدس را به نسل های کنونی و بعدی در قالب های گوناگون نشان دهیم و این عزت را با ذلتی که حاکمان قاجار و پهلوی بر ملت ایران تحمیل کردند مقایسه کنیم.
 
وی ادامه داد: از ظرفیت های لرستان برای نشان دادن این افتخار بهره برداری کنیم و موسسات فرهنگی مربوطه این رویداد ظفر مند را هنرمندانه بیان کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها