استاندار تهران نحوه بازگشایی مدارس و همچنین تردد شبانه افراد برای تزریق واکسن را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی مدارس، گفت: تمام تلاش این است که شرایط زندگی اجتماعی، اقتصادی و آموزشی برای همه اقشار فراهم شود و در همین راستا اعلام کردند مدارس باید این آمادگی را داشته باشند تا نسبت به برقراری کلاس های آموزشی اقدام کنند.

وی افزود: البته کلاس ها زیر ۱۰ نفر و به صورت آزمایشی و زمانی که برای افراد بالای ۳۰ سال که دارای فرزند مدرسه ای هستند و واکسیناسیون آنها انجام شود، شروع خواهند شد. از سوی دیگر اکنون که اعلام شده حتی برای واکسن دانش آموزان نیز اقدامات آغاز شده است می توان امید داشت که این اطمینان حاصل شود که بتوانیم مدارس را به صورت حضوری دایر کنیم. این اقدام باید زمانی اتفاق بیفتد که برای اولیاء و دانش آموزان اطمینان لازم ایجاد شده باشد که بتوانند از کلاس های درس به صورت حضوری استفاده کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در وزارت کشور در روز گذشته، گفت: وزیر کشور به عنوان فرمانده عملیات مقابله با کرونا اعلام کردند که منع تردد شبانه از مصوبات ستاد ملی کرونا است و با توجه به اینکه این مصوبه در هیچ یک از جلسات ستاد لغو نشده برای سهولت تردد، افرادی که در ساعات شب از مراکز واکسیناسیون شبانه استفاده می کنند لیست آنها توسط معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی به راهور اعلام می شود تا به این طریق وسیله نقلیه مربوط به فردی که از مراکز واکسیناسیون استفاده کرده برایش جریمه ای اعمال نشود.

وی تاکید کرد: وقتی فرد برای تزریق واکسن در هنگام ثبت نام شیفت شب را انتخاب می کند و نوبت می گیرد به صورت خود به خود پلاک ماشین وی به راهور اعلام می شود تا جریمه ای برای وی صادر نشود. بی تردید تا هنگامی که ستاد ملی در این خصوص تجدید نظر نکرده باشد این محدودیت وجود دارد و کسانی که به غیر از تزریق واکسن و مثلا برای مهمانی ها و شب نشینی ها در ساعات منع تردد وسیله نقلیه خود را حرکت می دهند این محدودیت برای آنها برقرار است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها