امروزه چیدمان اداری به یکی از عوامل مؤثر در زمینه تجارت و کسب و کار تبدیل شده است. از طریق چیدمان اداری هم وظایف شغلی خود را با نظم بیشتری انجام می‌دهید و هم اینکه دفتر کار شما حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. چیدمان اداری از مبلمان و تجهیزات اداری تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۶۶۹
راهنما خرید تجهیزات اداری
 
راجع به مبلمان اداری همواره در وبسایت‌ها و مجلات مربوط به چیدمان بحث شده است، اما کمتر به این موضوع پرداخته شده که تجهیزات اداری چیست و از چه لوازمی تشکیل شده است.

برای اینکه بدانیم تجهیزات اداری چیست باید ابتدا به تعاریف مربوط به آن مراجعه کنیم. تجهیزات اداری به مجموعه وسایلی گفته می‌شود که برای انجام وظایف اداری مورد نیاز است و به عنوان ملزومات مربوط به انجام این وظایف به کار گرفته می‌شود. استفاده از تجهیزات اداری به تسهیل انجام امور اداری منجر شده و نمایی حرفه‌ای به دفتر کار شما می‌بخشد.

اکثر کسب و کارهای مهم در دنیا نیازمند یک دفتر کار هستند ، مانند یک ساختمان که مهمترین نیازش مصالح است , دفتر کار هم به  تجهیزات اداری نیاز حیاتی دارد.

تجهیزات اداری به همه تجهیزات و لوازمی که ، در ادارات و دفاتر کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفته می‌شود.

شما باید دفتر کار خود را به تمام وسایل و تجهیزات ضروری  اداری مجهز نمایید تا تیم کاریتان بدون دغدغه  به امور دفتر رسیدگی نمایند.

همچنین می توان گفت امروزه تجهیزات و ماشین های اداری به یکی از بخش‌های مهم و ضروری یک دفتر کار مدرن تبديل شده است.

جهت بهبود عملکرد، نظم و همچنین زیبایی در دفتر کار، شمار بسیاری از تجهیزات اداری استفاده می‌شود که موجب افزایش بهره‌وری و بازده کسب‌وکار می شود.

در ادامه این مقاله با هم بررسی میکنیم که تجهیزات اداری شامل چه چیز های میشود ؟

و میبایست در هنگام خرید تجهیزات اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

مبلمان اداری و ارگونومی

ارگونومی دانشی است که در آن اطلاعات علمی درباره انسان (چه روان و چه جسم) به کار گرفته می‌شود تا محیط و عناصر محیطی به‌ویژه محیط کار در مناسب‌ترین حالت ممکن طراحی شود. برای مثال در ارگونومی از آنتروپومتری و ابعاد و اندازه بدن انسان استفاده می‌شود تا مبلمان اداری به‌گونه‌ای طراحی شود که در هنگام کار کردن کمترین فشار به ستون فقرات، مچ‌ها و سایر اندام‌های کاربر وارد شود. همچنین ارگونومی محدودیت‌ها و توانایی‌های انسان را در نظر می‌گیرد تا روشنایی، دمای محیط، صدا، ارتعاش و … در محیط کمترین آسیب را به کاربر بزند. ارگونومی تعیین می‌کند برای هرکدام از انواع مشاغل اداری و یا صنعتی باید از چه چراغی، با چه نوع لامپ، میزان، شدت، رنگ و شعاع روشنایی استفاده شود و استفاده از چراغ‌های خیره‌کننده با نور مستقیم را ممنوع می‌کند و استفاده از انواع گوشی‌های محافظ را برای کارگرانی که در معرض صدایی بیش‌ازحد دسی‌بل مجاز هستند پیشنهاد می‌دهد. طراحی صندلی‌های نشسته ایستاده برای کاربران و اپراتورهایی که مجبورند ساعات زیادی از زمان کار را بایستند، یا طراحی صندلی‌هایی باقابلیت‌های تنظیمی از دیگر اتفاقاتی است به سبب توجه به اصول ارگونومی در طراحی و تولید مبلمان اداری رقم خورده است.

پژوهش‌ها نشان داده رعایت اصول ارگونومی در محیط کار علاوه بر بهبود سلامت جسمی و روانی، بهره‌وری کارکنان را هم افزایش می‌دهد. رویکرد طراحی ارگونومیک به‌ویژه در سال‌های آخر قرن بیستم بسیار و به طرز اغراق‌شده‌ای مورد توجه قرار گرفت. تا آنجا که یک صندلی اداری بیش از اینکه یک صندلی باشد به «ابزاری برای نشستن» تبدیل شد و کاربران مجبور بودند با چندین و چند اهرم برای تنظیم ارتفاع نشیمن، تنظیم ارتفاع دسته‌ها، تنظیم شیب پشتی، تنظیم شیب سروکله بزنند تا صندلی را به حالتی که بیشترین راحتی را در آن دارند نزدیک کنند.

انواع مبلمان اداری

انواع مبلمان اداری را می‌توان به صندلی‌های اداری، مبل، میزهای اداری، انبارش‌های اداری و اکسسوری اداری تقسیم کرد. صندلی‌های اداری خود به لحاظ کاربری، کیفیت، رعایت اصول ارگونومی، قیمت و برخورداری از ابزارهای تنظیمی به صندلی‌های مدیریتی، کارمندی-کارشناسی، اپراتوری، کنفرانسی، کانتر، آزمایشگاهی و انتظار تقسیم می‌شوند. ویژگی اصلی صندلی‌های مدیریتی، کارمندی-کارشناسی و اپراتوری پایه‌های چرخ‌دار آن است که آن‌ها را از دیگر انواع صندلی‌های اداری متمایز می‌کند.

مبل‌های اداری معمولاً به لحاظ فرمی از دیگر انواع مبل‌ها جدا می‌شوند و ظاهری رسمی دارند. هر چند در بسیاری از شرکت‌ها که سعی در ایجاد محیطی شاد و نشاط آور و راحت برای کارکنان خوددارند، مثل اپل، استفاده از انواع صندلی‌ها و مبل‌های راحتی مانند بین بگ ها و پاف ها رایج شده است اما همچنان مبل‌های اداری را به مبل‌هایی با رویه‌های چرم، به رنگ‌های تیره و خنثی نظیر خاکستری و قهوه‌ای و فرم‌هایی در قالب مکعب مستطیل با خطوطی شفاف و واضح که یادآور سبک مدرن است، می‌شناسیم.

میزهای اداری نیز مدل‌های مختلفی دارند، میزهای مدیریتی، کارمندی – کارشناسی، میزهای کارگروهی یا اشتراکی و میزهای کنفرانس و جلسات هر کدام کاربری خود را دارند.

انواع کمدها، فایل‌ها، باکس‌ها و دیگر فضاهای نگه‌دارنده از ملزومات و قطعات ضروری مبلمان اداری برای نگه‌داری و بایگانی اسناد و مدارک هستند و توجه به فضاهای انبارش در خرید مبلمان اداری ضروری است.

اما اکسسوری اداری و یا لوازم جانبی اداری طیف گسترده‌ای از محصولات را در برمی‌گیرد: پارتیشن‌ها، ست رومیزی شامل جاچسبی، جاقلمی، منگنه و … ملزومات رایانه مثل موس پد، ملزومات ارگونومی مانند پشتی طبی، زیرپایی و زیردستی، انواع ابزارهای نگه‌دارنده مثل نگه‌دارنده کاغذ هنگام تایپ کردن، کازیه و دیگر وسایل مانند سطل‌های زباله، گلدان‌ها و جا گلدانی، باکس نگه‌داری کلیدها و مواردی به‌ظاهر کوچک و کم‌اهمیت که در تکمیل دکوراسیون و مبلمان اداری نباید آن‌ها را از قلم انداخت.

لیست تجهیزات اداری

لیست تجهیزاتی که در این حوزه مورد نیازتان میشود در ادامه آمده است .

صندلی اداری
 
صندلی کارمندی
 
صندلی کنفرانس
 
صندلی آمفی تئاتر
 
صندلی انتظار
 
صندلی آموزشی
 
مبلمان اداری

میز اداری

میز مدیریت
 
میز کارمندی
 
میز کنفرانس
 
میز کانتر / منشی
 
میز کارگروهی

بایگانی

فایلینگ
 
کتابخانه
 
کمد

دکوراتیو

پارتیشن
 
پرده
 
و سایر ملزومات اداری
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها