با همکاری صنایع و مشترکان استان زنجان انجام شد:

تعدیل 140مگاواتی برق در پیک بار تابستان 1400

مدیریت پیک بار، در ایام گرم هر سال برای صنعت برق بسیار مهم بوده اما پیک بار تابستان امسال با توجه به افزایش کم‌سابقه دمای هوا در کشور و همچنین رشد حدود 20درصدی مصرف برق در کشور پیک بار سختی برای صنعت برق کشور بود.
مدیریت پیک بار، در ایام گرم هر سال برای صنعت برق بسیار مهم بوده اما پیک بار تابستان امسال با توجه به افزایش کم‌سابقه دمای هوا در کشور و همچنین رشد حدود 20درصدی مصرف برق در کشور پیک بار سختی برای صنعت برق کشور بود.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ مجید حسین‌خانی، مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت با عنوان این مطلب که به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در سال جاری مصرف برق به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است گفت: در پیک‌بار تابستان 1400با مراجعه حضوری به صنایع بزرگ یا کوچک و برگزاری جلسات با انجمن‌های تخصصی و شرکت‌ها بیش از 8000تفاهم نامه فیزیکی یا الکترونیکی منعقد و کلیه تفاهم‌نامه‌ها در نرم افزارهای مربوطه ثبت شد.
 
حسین خانی گفت: از مجموع 8000 تفاهم‌نامه منعقد شده،3000 تفاهم‌نامه با صنایع کوچک، کشاورزی، تجاری و اداری امورهای اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان انجام شده و این قراردادها اقدامات موثری است که در جهت کاهش مصرف برق انجام گرفته است.
 
وی تعدیل یک مگا وات برق مصرفی شرکت پخش فراوده های نفتی را کمک بسزایی در صرفه جویی انرژی برق در سطح استان دانست و تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه اقدام موثری است که با شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت که این اقدام موجب کاهش برق 26 ایستگاه CNG به مدت 2 ساعت در روز شده است.
 
حسین خانی با اشاره به این که دولت، مدیریت مصرف را از خود شروع کرده افزود: پایش روزانه مصارف ادارات دولتی و بانک‌هاکه پس ازنصب حدود 600دستگاه کنتور هوشمند ونصب 150دستگاه کنتور برای به بانک‌ها‌ آغازشده و حدود 5/4مگا وات عملکرد در این حوزه را به ارمغان آورد.
 
حسین خانی نرم افزارهای پایش مصرف را اقدا م موثر و مفیدی درجهت کنترل و رصد مصارف شرکت های صنعتی دانست و گفت: پایش مصرف شرکت‌های صنعتی از طریق نرم‌افزارهای پایش بار امکان رصد لحظه به لحظه و گذرموفق از پیک بار را موجب شد.
 
وی به تعدیل بار 140مگاوات در ساعات پیک مصرف اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع فولادی حدود 28 مگا وات، کشاورزی  از 10تا 35 مگا وات، صنایع روی بیش از 80 مگا وات و ما بقی در صنایع دیگر بوده است برخی مواقع که سهمیه بالایی تعیین می شد قطعا تعدیل و خاموشی نیز کمتر بوده است. همچنین با برگزاری مانور ادارات حدود 5/4مگا وات تعدیل بار در استان اتفاق افتاد.
 
گفتنی‌است،  با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مشترکان و همکاران صنعت برق استان پیک بار تابستان امسال با کمترین خاموشی برای مشترکان خانگی همراه بود. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها