یکی از مسئولان اطلاع رسانی حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که محموله سوخت ارسالی ایران برای لبنان فردا از طریق بندر «بانیاس» سوریه وارد «بعلبک» لبنان می شود.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۵۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «احمد ریا» مسئول اطلاع رسانی حزب الله در البقاع لبنان سخنانی را در خصوص سوخت ارسالی جمهوری اسلامی ایران برای این کشور، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مسئول اطلاع رسانی حزب الله در این خصوص گفت: محموله سوخت ارسالی ایران برای لبنان فردا از طریق بندر «بانیاس» سوریه وارد «بعلبک» لبنان می‌شود. مراسم استقبال از ورود تانکر‌های سوخت و شکست محاصره در حضور شماری از مقامات لبنانی برگزار خواهد شد.

پیشتر، «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

این مقام حزب الله لبنان افزود: ما همواره باید تلاش کنیم تا محاصره آمریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها را با شکست مواجه ساخت.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین نتایج واردات سوخت از ایران آن است که آمریکایی‌ها را رسوا کرد و دروغ بودن تهمت‌هایی را که علیه حزب الله مطرح می‌کردند، برملا ساخت. این اقدام نشان داد کسی که پشت بحران‌های ملت لبنان قرار دارد مقاومت نیست، بلکه آمریکا و مزدورانش هستند.

چندی پیش نیز شیخ «احمد قبلان» مفتی لبنان تأکید کرد که جنگ امروز علیه لبنان یک جنگ آمریکایی است. واشنگتن در تلاش است تا مقاومت در لبنان را نابود سازد. مفتی لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با استفاده از ابزار‌های مالی و سیاسی تلاش می‌کند بر مردم لبنان فشار وارد سازد. آمریکا نسبت به مردم لبنان کینه دارد و با سیاست‌های جنایتکارانه علیه لبنانی‌ها عقده گشایی می‌کند.

وی با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به لبنان، تصریح کرد: این اقدام یک اقدام شجاعانه بود و ما معتقدیم که ارسال کشتی سوخت می‌تواند به چند دهه سیطره آمریکا بر لبنان پایان دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها