تحولات افغانستان

طالبان: فرودگاه کابل به زودی به روال عادی برمی‌گردد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت فعالیت فرودگاه کابل به زودی به روند عادی خود باز می‌گردد و پرواز‌های خارجی در نزدیکترین زمان ممکن از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۷۱۵۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر در مصاحبه با این شبکه گفت: سفر وزیر امور خارجه قطر به کابل (پایتخت افغانستان)، زمینه را برای بررسی پرونده‌های متعدد و آینده روابط بین دو کشور فراهم کرد. در مذاکرات بین طرفین، درباره گسترش سطح نمایندگی همه طرف‌ها در دولت آینده افغانستان بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: فعالیت فرودگاه کابل به زودی به روند عادی خود باز می‌گردد و پرواز‌های خارجی در نزدیکترین زمان ممکن از سر گرفته خواهد شد. ملت افغانستان نیازمند کمک است و ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم در این روند سهیم باشند.

در خبری دیگر؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت آموزش عالی افغانستان گفت: اگر واقعا نیاز باشد، معلمان مرد می‌توانند طبق شریعت اسلامی به زنان آموزش بدهند.

وی افزود: زنان و دختران دانشجو باید حجاب را رعایت کنند و استاد مرد می‌تواند پشت پرده به آنان درس بدهد و برای این کار از وسایلی مانند صفحه نمایش یا وسایل مدرن دیگر استفاده کند تا آنان درس استاد را عملی ببینند. به لطف خدا ما زنان معلم زیادی داریم و با هیچ مشکلی در این خصوص مواجه نخواهیم شد.

از سوی دیگر؛ انعام الله سمنگانی عضو کمیسیون فرهنگی طالبان اعلام کرد: براساس طرح جدید طالبان، قرار است نیرو‌های سابق پلیس استخدام شوند و در کنار نیرو‌های فعلی طالبان، امنیت شهر کابل را تامین کنند.

وی افزود: نیرو‌های پلیس سابق آموزش دیده اند و از تجارب آن‌ها در تامین امنیت استفاده خواهد شد. قرار است برای نیرو‌های پلیس در شهر کابل لباس و یونیفرم ویژه طراحی شود.

در خبری دیگر از افغانستان؛ به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گروه طالبان در بیانیه‌ای از قطر به علت حمایت از ملت افغانستان در شرایط دشوار قدردانی کرد. در این بیانیه آمده است: توافق دوحه یک دستاورد محوری بود و همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشد. محور مذاکرات با وزیر خارجه قطر، روابط دوجانبه و کمک‌های انسانی و توسعه اقتصادی بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها