گفتگو با سرمربی و کاپیتان تیم‌ ملی فوتسال ایران در آستانه جام‌ جهانی

به امید تکرار موفقیت

تیم‌ ملی فوتسال ایران برای هشتمین‌ بار قرار است در رقابت‌ های جام‌جهانی فوتسال شرکت کند. ‌از سال ۱۹۹۲ میلادی؛ ایران همواره در جام‌ های جهانی حضور داشته است.
کد خبر: ۱۳۳۶۸۱۰

آخرین حضور ملی‌پوشان فوتسال ایران مربوط به سال ۲۰۱۶ و جام‌ جهانی کلمبیا می‌شود؛ جایی که بهترین مقام تاریخ فوتبال ایران با کسب عنوان سومی به دست آمد.

ملی‌ پوشان فوتسال ایران روز پنجشنبه راهی لیتوانی میزبان نهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی شدند.

قبل از اعزام تیم‌ملی، سری به تمرینات تیم‌ ملی فوتسال ایران زدیم و با سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی هم‌کلام شدیم.

ناظم‌ الشریعه: صربستان دغدغه اصلی ماست

سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران می‌گوید بسیار خسته است اما سعی می‌کند پرانرژی باشد.

محمد ناظم‌ الشریعه تاکید فراوانی دارد که در جام‌جهانی فوتسال، ایران بار دیگر کیفیت و قدرت خود را به فوتسال جهان نشان دهد.

شرایط تیم ملی چقدر راضی‌کننده است؟

ما آنچه را که لازم بود انجام دادیم. از تک‌تک بازیکنان کار کشیدیم و تمرینات به روال خودش برگزار شد. کسی کم‌کاری نکرد. ما هم‌ تلاش کردیم تا بهترین شرایط را فراهم کنیم. تیم‌ملی فوتسال ایران با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا در مضیقه تمرینی و تدارکات بود. اما با این حال ما در جام جهانی فوتسال کم نمی‌آوریم.

تیم‌ ملی فوتسال ایران تدارکات مناسبی نداشت و به غیر از تورنمنت بلاروس در رویداد ‌مهم دیگری شرکت نکرد. با این اوصاف چقدر می‌توان امید داشت مقام سومی جام‌جهانی 2016 تکرار شود؟

ما دو سال بازی تدارکاتی مناسبی نداشتیم و تیم‌ملی فوتسال ایران نتوانست روند همیشگی خود را طی کند بنابراین سعی کردیم بنابر آنچه که بضاعت داریم عمل کنیم. ما تیمی متفاوت در جام‌جهانی به شمار می‌رویم و سبک و سیاق خود را داریم. این موضوع باعث می‌شود اگر به مشکل خوردیم بتوانیم بر اساس تجارب خود عمل کنیم. بازیکنان تیم‌ملی فوتسال ایران توانایی‌های فنی و تاکتیکی قابل توجهی دارند و می‌توانند دست به کار بزرگی بزنند.

اما این شرایط سختی که می‌گویید برای تیم‌ملی فوتسال ایران وجود داشت مگر برای دیگر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی مشابه نبود؟ بالاخره کرونا در تمام دنیا شیوع پیدا کرد.

بله درست می‌گویید ، بیماری همه‌گیر کرونا تمام ورزش دنیا را فلج کرد اما در ایران من فکر می‌کنم فوتسال از رشته‌های مظلومی بود که واقعا بابت کرونا آسیب دید. من تصور نمی‌کنم باقی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فوتسال همانند ما شرایط سختی پشت‌سر گذاشته بودند.

در مرحله گروهی دیدار با کدام تیم برای شما دغدغه خواهد بود؟

یک اصل مهم وجود دارد و آن هم این که نخستین دیدار، مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین دیدار به شمار می‌رود و از اینرو دیدار با تیم‌ملی فوتسال صربستان برای ما اهمیت زیادی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در این دیدار برنده باشیم. کسب پیروزی در این دیدار خیلی مهم است و یکی از دغدغه‌های ما خواهد بود.

حسن‌زاده: ‌باز هم دل مردم را شاد می‌کنیم

کاپیتان تیم‌ ملی فوتسال ایران خسته است اما درمانده نیست، ‌ناراحت است اما نا‌امید نیست. او می‌ گوید نباید انتظار داشت اما هر چیزی که فکرش را بکنید از تیم‌ملی فوتسال ایران برمی‌آید.

در آستانه اعزام تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی لیتوانی شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شکر خدا شرایط بسیار خوب است. به خوبی تمرین کردیم و به صورت منظم هر آن چه را که لازم بود انجام دادیم. ‌اکنون آماده هستیم که به رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال اعزام شویم.

دوره گذشته تیم‌ملی فوتسال ایران به مقام سوم رقابت‌های جام‌جهانی رسید فکر می‌کنید این بار چه نتیجه‌ای رقم بخورد؟

انتظارات از تیم‌ ملی فوتسال ایران با توجه به آنچه که در کلمبیا رقم خورد بسیار زیاد است اما باید به شما بگویم که انتظار نباید داشته باشید چراکه شرایط تمرینی بسیار سخت بود و دیدیم که کرونا چه بلایی سر ورزش کشور آورد. اما فوتبال همیشه جزو رشته‌ هایی بود که دل مردم را شاد کرده، چه رقابت‌ های قهرمانی آسیا و چه در رقابت‌های جام جهانی. ما تمام سعی و تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه مهمی را به دست بیاوریم. بچه ها غیرت و همت لازم را برای این کار دارند.

یعنی همان کسب مقام سومی و این همتی که گفتید می‌تواند ایران را به فینال هم ببرد؟

گفتم که انتظار نداشته باشید اما توانایی‌های ما را هم دست‌کم نگیرید.

کرونا چقدر به تیم‌ملی فوتسال ایران ضربه زد؟

این موضوع باعث شد تا به طور کلی از تمرینات منظم و مداوم و خوب عقب بیفتیم و نتوانیم آنطور که دلمان می‌خواهد تمرین کنیم. البته ما نباید هر چیزی را گردن کرونا بیندازیم و بگوییم فقط به دلیل کرونا بود که نتوانستیم خوب تمرین کنیم و تدارکات داشته باشیم. باید همه چیز را به خوبی بررسی کرد. کرونا مشکل بزرگی بود اما لازم بود تلاش بیشتری برای تیم‌ملی شود.

طیبی مصدوم شد

یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال در آستانه جام‌جهانی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. روزی که به تمرینات تیم‌ملی فوتسال رفتیم حسین طیبی فقط نظاره‌گر تمرینات بود. مصدومیت دنده او در جریان بازی دوستانه دوم با بلاروس باعث شد تا نگرانی‌هایی در مورد وضعیت سلامت این بازیکن به وجود بیاید. او فعلا با سرعت و دقت مراحل درمانی را طی می‌کند.

هیلدا حسینی‌ خواه - ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها