دستگاه فشار خون و یا فشارسنج دیجیتال برای کنترل علائم حیاتی در کنار تب سنج دیجیتالی الزامی و متداول است.، اما حال دغدغه‌ای مهم‌تر وجود خواهد داشت. اینکه چگونه از کیفیت و دقت عملکرد دستگاهی که سلامتی خود را به آن واگذار کرده‌ام، اطمینان حاصل کنم؟ در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت این موضوع و همچنین چگونگی قیمت و خرید تجهیزات پزشکی کمک سلامتی اصل، آن هم با قیمتی عالی و تخفیفات فراوان صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۶۸۰۶
راهنمای خرید دستگاه فشار خون و پالس اکسیمتر با 10 تا 30 درصد تخفیف
 
نقش تجهیزات پزشکی در سلامتی انسان

تاریخ پزشکی در جای جای کره زمین، سرشار از تجهیزاتی ابتکاری است که جهت تشخیص یا معالجه بیماران ساخته می‌شده‌اند و برخی از آن‌ها به قدری مبتکرانه بوده‌اند که تجهیزات امروزی را نیز می‌توان شکل تکامل یافته‌ای از همان ابزارها دانست. البته برای بررسی علائم حیاتی و پارامترهای سلامتی تنها در عصر مدرن بوده که به کمک علم مهندسی پزشکی، دستگاه‌ها و تجهیزاتی استاندارد و مدرن پدید آمده است. به عنوان مثال دستگاه فشار خون یکی از تجهیزاتی است که جای خود را به بررسی فیزیکی نبض بیمار داده است. در طب چینی باستان، با گرفتن نبض بیمار می‌توانستند تا حدودی به علت بیماری وی پی ببرند. اما اندازه گیری شدت فشار خون با دو مولفه سیستولیک و دیاستولیک نقشی به مراتب درخشان‌تر در تشخیص وضعیت جسمی بیمار خواهد داشت.

امروزه نمی‌توان علم پزشکی را بدون تجهیزات پزشکی و کمک پزشکی خانگی تجسم کرد؛ چرا که پزشکی مدرن به طرز شگفت انگیزی وابسته به همین تجهیزات گردیده است. افزایش قدرت تشخیص و امکان تجویز به موقع داروهای موثر همه و همه منوط به تجهیزاتی است که در قرن اخیر به شکلی فراگیر در تمام جهان گسترده شده است. به طوری که اگر در 50 سال گذشته امکان داشتن یک تب سنج جیوه‌ای ساده نیز برای مردم میسر نبود، امروزه اما هر خانه‌ای می‌تواند مجهز به تجهیزات کمک پزشکی متعددی مانند فشارسنج دیجیتالی، پالس اکسیمتر (اکسیژن سنج) و حتی دستگاه اکسیژن ساز پرتابل (قابل حمل) باشد.
 
اهمیت خرید تجهیزات پزشکی از منابع معتبر

خرید تجهیزات پزشکی از قبیل دستگاه قند خون، ویلچر، تخت بیمارستانی، تشک مواج، دستگاه اکسیژن ساز از فروشگاه تجهیزات پزشکی با قیمت ارزان و مناسب، نیاز افراد به بستری طولانی مدت در بیمارستان‌ها را کاهش می‌دهد و امکان مراقبت از بیمار در خانه را برای وی فراهم می‌کند. امروزه می‌توان بسیاری از این تجهیزات را از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو خریداری و در خانه از آن‌ها نگهداری نمود. آنچه در این میان مهم است، یافتن تجهیزات و دستگاه‌هایی اورجینال و استاندارد است؛ چرا که اگر دستگاه‌هایی که سلامتی خود را به آن‌ها می‌سپارید از دقت و حساسیت کافی برخوردار نباشند، خود می‌تواند باعث آسیب به سلامتی شما نیز باشد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که تجهیزات پزشکی را از فروشگاه مطمئن و به صورت اورجینال خریداری کنیم.
 
راهنمای خرید دستگاه فشار خون و پالس اکسیمتر با 10 تا 30 درصد تخفیف
راهنمای خرید دستگاه فشارسنج

بیماری فشار خون از جمله بیماری‌های خطرناکی محسوب می‌شود که به «قاتل خاموش» معروف است و طبق تحقیقات گسترده‌ای که بر روی آن انجام شده، پیش بینی می‌شود که از هر 3 نفر، یک نفر به فشار خون بالا مبتلا باشد. دلیل آن که به این بیماری قاتل خاموش گفته می‌شود این است که بیش از نیمی از افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، تا پیش از حاد شدن وضعیت بیماری، از آن مطلع نخواهند شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که وضعیت فشار خون خود را به طور مرتب مورد بررسی قرار دهید.

دستگاه فشار خون، دستگاهی است که به کمک سنسورهای موجود، توانایی سنجش فشار خون در عروق شما را دارد. فشار خون، مؤلفه مهمی در سلامتی است که می‌تواند وضعیت عملکرد قلب و همچنین بسیاری علائم دیگر را به پزشکان نشان دهد. هر اختلالی در فشار خون می‌تواند در کنار علائم دیگر، نشان از یک بیماری مجزا باشد.

برای اندازه گیری فشار خون دو مولفه به نام‌های سیستولیک و دیاستولیک وجود دارند که سیستولیک شدت جریان خون شما در لحظه پمپاژ خون توسط قلب را بر حسب میلیمتر جیوه نشان می‌دهد و دیاستولیک نیز شدت جریان خون را در زمان استراحت قلب مشخص می‌کند. به کمک این دو مؤلفه می‌توان به مینیموم و ماکسیموم فشار خون در عروق پی برد و بر حسب استانداردها، به زیاد یا کم بودن آن واقف شد.

برای خرید دستگاه فشارسنج دیجیتالی و یا فشارسنج عقربه‌ای، باید به نکات مختلفی آگاهی داشته باشید. نخست آن که نوع خانگی فشارسنج معمولاً شکل دیجیتال آن است؛ چرا که کار با آن بسیار ساده‌تر از نوع عقربه‌ای است و نیاز به آموزش چندانی ندارد. کسانی که قصد خرید فشار سنج دیجیتالی را دارند، باید بدانند که می‌توانند از میان 3 نوع بازویی، مچی و هوشمند، بسته به نیاز خود، یک مورد را انتخاب کنند.

انواع دستگاه فشارسنج

فشارسنج بازویی

نوعی فشارسنج دیجیتالی است که دقت بسیار بالایی دارد و کاف آن به دور بازو وصل می‌شود. کار با آن بسیار آسان است و تنها باید مطابق شکلی که بر روی خود دستگاه نشان داده شده، دور بازو پیچیده شود.

فشارسنج مچی

نوع دیگری از فشارسنج‌های دیجیتالی است که کاف آن دور مچ دست چپ وصل می‌شود و نکته مهم در حین استفاده این است که باید در زمان فشار گیری، دستگاه را کاملاً هم‌تراز با قلب نگه داشت؛ در غیر این صورت دقت دستگاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

فشارسنج هوشمند

دستگاه‌های فشارسنج هوشمند هم به شکل مچی و هم به شکل بازویی وجود دارند و به کمک آن‌ها می‌توان اطلاعات فشار خون را به تلفن همراه هوشمند منتقل کرد و گزارش مرتب فشار خون را به صورت نمودارهایی به همراه توصیه‌های پیش فرض در اختیار داشت.

درباره خرید دستگاه‌های فشارسنج نکات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند حائز اهمیت باشند. دستگاه‌های دارای حافظه برای به خاطر داشتن فشار خون شما در طول روز و ارائه میانگین فشار روزانه شما، بسیار کاراتر از انواع بدون حافظه خواهند بود. همچنین برخی دستگاه‌ها توانایی شارژ با آداپتور را دارند که به نسبت دستگاه‌های باتری خور، کم دردسر‌تر هستند.
 
راهنمای خرید دستگاه پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر  یکی دیگر از تجهیزات پزشکی مهم است که یکی از مهم‌ترین پارامترهای سلامتی بدن یعنی سطح اکسیژن اشباع خون را اندازه گیری می‌کند. این دستگاه  به قسمتی از بدن که سرخ‌رگ به سطح پوست نزدیک‌ باشد (معمولاً انگشت) متصل می‌شود. پالس اکسیمتر دو پرتو مختلف می‌تاباند که یکی از این پرتوها مادون قرمز برای اندازه گیری هموگولوبین‌های حامل اکسیژن و پرتو دیگر نور قرمز برای اندازه گیری هموگولوبین‌های فاقد اکسیژن است. سپس با آنالیز داده‌ها و محاسبه لگاریتمی، عددی را تحت عنوان SPO2 یا درصد اکسیژن اشباع خون ارائه می‌کند. این درصد به طور معمول باید بین 94 تا 97 درصد باشد و اگر در فردی از 90% پایین‌تر باشد، می‌توان آن را خطرناک قلمداد نمود.

این دستگاه همچنین هم زمان با میزان غلظت اکسیژن خون، تعداد ضربان قلب شما را نیز محاسبه کرده و بر حسب ضربان در دقیقه نمایش می‌دهد. دستگاه پالس اکسیمتر برای افرادی که مشکلات تنفسی و یا بیماری زمینه‌ای قلبی دارند، یکی از تجهیزات مهم پزشکی است. همچنین افراد دارای فشار خون بالا نیز بهتر است که از این دستگاه به طور مرتب استفاده کنند و سطح اکسیژن خون خود را تحت نظر بگیرند. برای افرادی که بیماری‌های خاص خونی مانند تالسمی،  آنمی و... را دارند نیز استفاده مرتب از این دستگاه توصیه می‌شود.
 
نکات مهم در خرید دستگاه پالس اکسیمتر

برای خرید این دستگاه باید به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، دقت داشته باشید:

نوع دستگاه

دستگاه اکسیژن سنج دو نوع ثابت و انگشتی دارد که نوع ثابت آن برای مراکز و بیمارستان‌ها مناسب است و نوع انگشتی آن مناسب استفاده در مطب‌ها و منزل است.

دقت اندازه گیری

هر چه دقت اندازه‌گیری دستگاه بیشتر باشد، ضمانت سلامتی شما بالاتر خواهد بود؛ بنابراین به این مورد هنگام خرید توجه کنید.

حافظه و قابلیت انتقال اطلاعات

برخی از مدل‌های پالس اکسیمتر در بازار، قابلیت ذخیره سازی و انتقال اطلاعات از طریق خروجی USB به کامپیوتر را دارند که در این صورت می‌توان اطلاعات مربوطه را مورد آنالیز قرار داد.

سیستم هشدار

برخی از مدل‌های موجود در بازار امکان تنظیم سیستم هشدار را دارند که در صورت پایین‌تر آمدن غلظت اکسیژن از حد مشخص شده، به شما هشدار خواهند داد.

پارامترهای صفحه نمایش

از میان پارامترهایی مانند ساعت و تاریخ، سنجش سرعت، دمای بدن، ضربان قلب، کرنومتر، SpO2 و... هر چه دستگاه انتخابی شما گزینه‌های بیشتری را نمایش دهد، بهتر است.

گارانتی و اصالت کالا

گزینه مهم و آخری که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید، اصالت کالا، گارانتی و قیمت نهایی محصول است. در ادامه درباره بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی آنلاین کشور صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید دستگاه فشار خون و پالس اکسیمتر با 10 تا 30 درصد تخفیف
خرید انواع تجهیزات پزشکی با 10 تا 50 درصد قیمت کمتر از توانی نو

یکی از مزایای خرید از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو، آسودگی خاطر در باب اصالت کالا و خدمات پس از فروش است. این مجموعه اقلام موجود در سایت را با ضمانت اصالت کالا، ضمانت سلامت کالا و گارانتی و خدمات پس از فروش مربوط به هر دستگاه ارائه می‌کند و امکان خریدی مطمئن را به کاربران خود خواهد داد. همانطور که می‌دانید اصل بودن و سلامت کالا در حوزه تجهیزات پزشکی از اهمیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند مرگ و زندگی انسان‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین دلیل است که انتخاب فروشگاهی مطمئن و خریدی بدون شبهه، بسیار مهم است.

در فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو، علاوه بر اصالت کالا می‌توانید از بهترین قیمت‌ها به همراه تخفیفات شگفت انگیز و جشنواره‌های فروش نیز استفاده کنید. همین ویژگی اصالت کالا در کنار قیمت مناسب، خود مهم‌ترین عامل موفقیت این فروشگاه در میان دیگر رقبا بوده است. البته در این فروشگاه علاوه‌ بر تجهیزات پزشکی مختلف مانند انواع فشارسنج، پالس اکسیمتر یا اکسیژن سنج، دستگاه اکسیژن ساز و انواع تجهیزات کمک حرکتی و... می‌توانید وسایل مصرفی پزشکی مانند انواع دستکش، ماسک، سوند، تجهیزات حجامت، وسایل درمان زخم و... و همچنین انواع محصولات بهداشتی را نیز خریداری نمایید.

برای بررسی و خرید انواع تجهیزات پزشکی و مصرفی پزشکی و همچنین دسترسی به چندین و چند مطلب در حوزه علمی، پزشکی و سلامتی کافی است به نشانی https://tavanino.com/ مراجعه کرده و از تنوع کالا و خدمات آن بهره‌مند شوید. با ورود و ثبت نام در این سایت همچنین می‌توانید از تخفیفات فراوانی برخوردار شوید که بر روی قیمت واقعی و تجهیزات اعمال می‌شود و تجربه خریدی ایمن و مطمئن را برای شما فراهم می‌کند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها