سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اعلام کابینه طالبان:

برنامه ای برای گفتگو با دولت جدید افغانستان نداریم

دولت روسیه می گوید که از طریق سفارت این کشور در کابل جهت اطمینان از ایمنی و سلامت دیپلمات هایش با طالبان در ارتباط است و هیچ برنامه ای برای گفتگوهای دیگر ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۶۴۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که روسیه هنوز هیچ تصمیمی برای برگزاری گفتگوها با دولت جدید افغانستان اتخاذ نکرده است اما اوضاع این کشور را به دقت تحت نظر دارد.

پسکوف در همین رابطه گفت: ما از طریق سفارت مان در کابل (با طالبان) ارتباط برقرار می کنیم که این امری ضروری برای حصول اطمینان از ایمنی و سلامت دیپلمات هایمان و حل دیگر مسائل فنی است. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای گفتگوهای دیگر وجود ندارد.

وی همچنین افزود: روسیه نیز مانند اکثر کشورهای دیگر، قدم هایی را که دولت جدید (در افغانستان) برمی دارد، به دقت رصد خواهد کرد.

سخنگوی کرملین از بیان اینکه چه تحولاتی می تواند بر موضع روسیه تاثیر بگذارد، خودداری کرد. بر اساس گفته های وی، تهدیدی از ناحیه گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان می تواند به طور بالقوه برای روسیه به وجود آید.

گفتنی است که شبکه تلویزیونی الجزیره دیروز سه شنبه به نقل از «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اسامی اعضای دولت موقت افغانستان را اعلام کرد.

ذبیح الله مجاهد پس از اعلام دولت جدید در اظهاراتی مدعی شد: در دولت آینده سعی می‌کنیم که از اقوام مختلف استفاده شود. ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها