معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه مردم بدون هیچ گونه نگرانی برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند گفت : تزریق واکسن کرونا در استان از مرز نیم میلیون دوز گذشت و 41درصد مردم استام در برابر این ویروس واکسینه شده اند .
کد خبر: ۱۳۳۶۳۹۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد دکترمحمدرضا دهقانی با بیان این خبر اظهار داشت: تاکنون ۵۱۰ هزار و۵۳۳ دوز واکسن در استان یزد به گروه های هدف تزریق شده و به واجدین شرایط بالای ۱۸ سال، ۳۳۲ هزار و ۵۰۵ دوز واکسن در نوبت اول و ۱۷۸ هزار و ۲۸ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

وی افزود: تاکنون ۴۱ درصد واجدین شرایط نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در برابر کرونا واکسینه شده اند.

دهقانی با اشاره به واکسینه شدن ۵۹ درصد جمعیت بالای ۴۰ سال گفت: تاکنون ۲۴۶ هزار و ۶۵۴ نفر در این گروه سنی نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با انتقاد از مراجعه نکردن ۵۹ درصد واجدین شرایط جهت دریافت واکسن، تأثیر واکسن را در کاهش مرگ و میر را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: نباید گروه‌های مختلف جامعه از زدن واکسن دلهره و یا واهمه‌ای داشته باشند بلکه شایسته است از هر نوع واکسن که امکان تزریق آن وجود داشت برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا استفاده کنند.

دهقانی خاطرنشان ساخت: گروه سنی ۳۸ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۲ و ما قبل) در شهر یزد و گروه سنی ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵ و ما قبل) در مناطق روستایی شهر یزد می‌توانند جهت دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در سایر شهرستان‌ها در مناطق شهری، متولدین ۱۳۶۵ و ماقبل و در مناطق روستایی در شهرستان‌ها متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل مشمول واکسیناسیون می‌باشند.

وی افزود: البته بعد از زدن واکسن باید به شرایط زندگی با کرونا عادت کنیم و همچنان با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مواد ضدعفونی کننده مراقب سلامتی خود باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها