مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه اعلام کرد:

دستگیری ۲ کارچاق‌کن با ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یک باند اعمال نفوذ و کارچاق‌کن با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۲۰

به گزارش خبرنگارجام آنلاین یزد ، مجید فرهمند زاده با بیان این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی‌بر پیشنهاد اخذ وجه در قبال پیگیری پرونده قضایی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان قرار گرفت و پس‌از بررسی‌های دقیق و اقدامات اطلاعاتی مشخص شد فردی با جمع‌آوری اطلاعات پرونده‌های قضایی و ارائه آن به طرفین پرونده نسبت‌به جلب اعتماد سوژه موردنظر خود اقدام تا از این طریق به منافع نامشروع دست یابد.

وی افزود: متهم دستگیر شده با همدستی چند تن دیگر و از طریق خارج کردن اطلاعات و اسناد پرونده قضایی نسبت‌به جلب اعتماد افراد مورد نظر اقدام و از این طریق موفق به دریافت مبالغی نیز شده است.

 فرهمند تصریح کرد: در این رابطه و با دستور مقام قضایی دو نفر از افراد این باند به اتهام افشای اسرار حرفه‌ای، ربودن و خارج کردن اسناد و اوراق پرونده‌های قضایی، ادعای اعمال نفوذ و اخذ رشوه دستگیر و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

 این مقام قضایی در پایان ضمن تأکید بر قاطعیت مجموعه نظارتی دادگستری استان در برخورد با هرگونه فساد درون و برون سازمانی و هشدار به شهروندان و مراجعین به مجموعه های قضایی، گفت: مردم فریب ادعای واهی برخی از افراد سودجو اعم از افراد مرتبط یا غیر مرتبط با دستگاه قضا که ادعای اعمال نفوذ در پرونده های قضایی دارند را نخورده و در صورت مواجه شدن با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت با سامانه گویای ۱۵۸۰ ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری تماس حاصل نمایند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها