گفتگو با مرجان جباری، بانوی موفق ایرانی و مدیر عامل مدحت وود

گفتگو با افراد موفق و آشنایی با زندگی آنها، خصوصیات اخلاقی ایشان و فعالیت کاری آنان همواره جذاب بوده است. اگر این فرد موفق یک بانوی ایرانی باشد، جذابیت گفتگو با ایشان دوچندان میشود و مردم علاقه مند هستند تا بدانند این فرد چگونه توانسته است در حوزه خود به موفقیت دست پیدا کند.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۶۷
گفتگو با مرجان جباری، بانوی موفق ایرانی و مدیر عامل مدحت وود
 
به همین دلیل یک مصاحبه با سرکار خانم مرجان جباری، مدیرعامل موفق گروه بازرگانی مدحت وود انجام شده تا از زبان خودشان با زندگی ایشان آشنا شوید.

خبرنگار: در ابتدا اگر اجازه بدهید گفتگو را با سوالات شخصی آغاز کنیم. لطف بفرمایید خودتان را به طور کامل معرفی نمایید.
 
مرجان جباری: من مرجان جباری متولد 21 خرداد سال 1359 هستم. 23 سال است که ازدواج کردم و ماحصل این ازدواج یک دختر و یک پسر است. در دوره کارشناسی، رشته روانشناسی را گذراندم و در حال حاضر هم در رشته MBA مشغول به تحصیل هستم.
 
خبرنگار: مهمترین ویژگی های شخصیتی و اخلاقی شما کدامند؟
 
مرجان جباری: در این مورد نظر دیگران اهمیت دارد اما طبق گفته آنان خوشرو هستم و به هیچ وجه اهل تنش در محیط کار و خانه نیستم. از نظر خودم، فرد با پشتکاری هستم و برای رسیدن به اهدافم، تمامی راه ها را امتحان میکنم تا بتوانم درنهایت به اهدافی که برای خودم متصور شدم، برسم.

اگر بخواهم یک ویژگی دیگر از نظر خودم بگویم این است که در کار از دیگران مشورت میگیرم و اگر نکته ای را ندانم، بدون درنظر گرفتن جایگاهم، از دیگران سوال میپرسم که این نکته در بهبود فعالیت کاری بنده بسیار موثر بوده است.
 
خبرنگار: اگر موافق باشید کمی از سوالات شخصی دور شویم و بیشتر به فعالیت کاری شما بپردازیم. شاید برخی افراد با فعالیت مدحت وود آشنایی نداشته باشند؛ به همین دلیل بهتر است مخاطبان ما را با مدحت وود و حوزه کاریتان آشنا نمایید.
 
مرجان جباری: شرکت مدحت وود تقریبا 3 سال است که در زمینه واردات پلای وود یا تخته سه لایی و انواع چوب فعالیت میکند و درحال حاضر برترین و بزرگترین وارد کننده پلای وود در کشور محسوب میشود. شرکت مدحت وود با رایزنی های فراوان با بهترین شرکت های تولید کننده پلای وود مانند برند sveza و adim، توانسته است محصولات بسیار با کیفیت این دو برند را خریداری کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در حال حاضر مدحت وود، مرجع قیمت پلای وودهای روکش دار در کشور است و بخش عظیمی از تخته سه لایی مورد نیاز کشور را تامین میکند.
 
گفتگو با مرجان جباری، بانوی موفق ایرانی و مدیر عامل مدحت وود
خبرنگار: شما در صنعتی قدم گذاشتید که بانوان کمتر در آن فعالیت میکنند. این تفاوت جنسیتی چه مشکلاتی را برای شما به وجود آورد؟
 
مرجان جباری: معمولا افراد فعالیت در این کار را برای یک خانم مناسب نمی دانند و به همین دلیل تقریبا خانم هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، انگشت شمارند. این دیدگاه در بین اکثریت افراد فعال در زمینه پلای وود وجود داشت و کار را برای بنده سخت کرد. متاسفانه در این کار آقایان را بیشتر قبول دارند و برای اینکه بتوانم خودم را اثبات کنم، تلاش زیادی انجام دادم.

البته روحیات من اینگونه است که به صحبت های اینچنینی اهمیت نمیدهم و بیشتر بر روی کارم تمرکز میکنم. همین موضوع به من کمک کرد که از این مشکلات عبور کنم و تاثیری در روند کاری بنده نداشته باشد.
 
خبرنگار: نقش همسرتان را در موفقیت کاریتان، چه اندازه میدانید؟
 
مرجان جباری: مسلما همسرم در پیشرفت بنده، نقش بسیار مهمی داشتند و اگر حمایت های ایشان نبود، شاید اصلا من در این حوزه ورود پیدا نمیکردم. البته با توجه به اعتقادی که به خودم دارم، مطمئن هستم که اگر در شغلی به غیر از زمینه کاری فعلی ورود پیدا میکردم، باز هم موفق می شدم.
 
خبرنگار: همانطور که فرمودید، شما صاحب فرزند هستید و وظیفه خطیر مادری را نیز بر گردن دارید. برخی افراد معتقدند که خانم ها باید به وظایف خانه داری و مادری خود بپردازند و اشتغال آنها در جامعه به این وظایف آنان لطمه وارد میکند. شما به عنوان یک زن موفق ایرانی چه نظری در این باره دارید.
 
مرجان جباری: مسلما این دیدگاه، یک دیدگاه کاملا غلطی است. در زندگی باید برنامه ریزی داشت و با برنامه ریزی دقیق و منظم میتوانیم به تمام اهدافی که در زندگی داریم، دست پیدا کنیم. به طور کلی اگر در زندگی برنامه ریزی وجود نداشته باشد، مطمئنا به مشکل برخواهیم خورد و این موضوع در کار و زندگی شخصی اتفاق کاملا محتملی است. این نکته که کار زنان میتواند به زندگی شخصی آنها لطمه وارد کند درست نیست. زنان بسیاری هستند که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری موفق هستند و با یک برنامه ریزی صحیح، توانستند تعادل را بین این دو موضوع برقرار کنند.
 
گفتگو با مرجان جباری، بانوی موفق ایرانی و مدیر عامل مدحت وود
خبرنگار: شما در ابتدای صحبت هایتان فرمودید که صاحب یک دختر هستید. اگر دخترتان رویه خانم مرجان جباری را پیش بگیرد، واکنش شما چه خواهد بود؟
 
مرجان جباری: حتما دخترم را برای این کار تحسین میکنم. البته با توجه به شخصیتی که از دخترم سراغ دارم، مطمئن هستم که همانند خودم، فردی با پشتکار است و برای اهدافی که در ذهنش دارد، تلاش میکند. به طور کلی دختران و زنانی را که تمام تلاش خودشان را به دور از نگاه های تبغیض آمیز جنسیتی برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان میکنند، تحسین میکنم.
 
خبرنگار: برای سوال پایانی شما به عنوان یک زن موفق ایرانی، چه توصیه ای برای دیگر بانوان دارید؟
 
مرجان جباری: توصیه ای که به دیگر زنان ایرانی دارم این است که برای خودشان محدودیت ایجاد نکنند. ذهنیت محدود کردن خود، بدترین تفکری است که در بین خانم ها وجود دارد و مانع از پیشرفت آنها میشود. دومین نکته که از نکته اول نیز اهمیت بیشتری دارد، تلاش و پشتکار است؛ برای رسیدن به خواسته هایی که دارند، تلاش کنند و نگذارند این خواسته ها تبدیل به آرزو شوند.
 
خبرنگار: خیلی ممنون و متشکر از زمانی که برای ما قائل شدید. امیدواریم همچنان شاهد موفقیت های روزافزون شما در زمینه کاریتان باشیم.
 
مرجان جباری: بنده هم از شما نهایت تشکر را دارم.
 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها