معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی گفت: طبق روال هر سال از یک‌ماه آینده همزمان با فصل سرما، احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، بهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: گرچه بیماری در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد، اما از یک ماه دیگر به بع داحتمال بروز تب کریمه کنگو بشدت کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام علایمی ندارد، افزود: با کشتار دام در کشتارگاه و نگهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه و در صورت از بین رفتن ویروس احتمالی جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

نقیبی با تاکید بر تهیه گوشت از مراکز و فروشگاه های مجاز بیان کرد: افراد گوشت مورد نیاز را باید از کشتارگاه های دارای پیشسرد خریداری کنند که با این وجود مردم نگرانی از حیث خرید و مصرف نداشته باشند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: با توجه به تعدد بیماری‌ های مختلف انگلی به افراد توصیه می‌شود که پس‌ از نگهداری ۲۴ ساعته جگر، دل و قلوه در یخچال نسبت به مصرف اقدام کنند.

وی در توصیه‌ای به دامداران گفت: دامداران تا پایان فصل گرما نسبت به سم‌پاشی اسطبل‌ها برای مبارزه با کنه اقدام کنند، همچنین مردم از کشتار غیر مجاز اجتناب کنند تا با گذراندن فصل گرما، خطر شیوع ویروس کاهش یابد.

این مقام‌مسئول در پایان با تاکید بر اجتناب از کشتار دام در معابر و خیابان‌ ها تصریح کرد: با توجه به آنکه رها شدن خون دام بیمار در معابر و خیابان‌ها، ممکن است تعداد زیادی از افراد را گرفتار بیماری تب کریمه کنگو کند، توصیه می‌شود که مردم از کشتار دام در معابر و منازل اجتناب کنند و در صورت امکان به طور مستقیم گوشت از مغازه‌ها خریداری کنند که به مراتب امنیت بیشتری دارد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها