تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران باید برای سومین بار در خاک قطر به مصاف هم بروند.
کد خبر: ۱۳۳۵۹۰۵

به گزارش جام جم آنلاین، دومین هفته مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن روز سه شنبه با انجام ۶ دیدار در ۲ گروه پیگیری خواهد شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های گروه B، تیم‌ های عراق و ایران از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

این سومین جدال عراق و ایران در کشور قطر است که باید به انجام برسد. در ۲ رویارویی قبلی یک برد برای هر یک از ۲ تیم به دست آمده و شاهد نتیجه مساوی نبوده‌ایم.

پرده اول/ مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ ایالات متحده آمریکا

ایران به سختی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سوریه راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ شد. ۶ تیم در دوحه گرد هم جمع شده بودند تا به صورت دوره‌ای به رقابت بپردازند تا در نهایت ۲ تیم نخست راهی آمریکا شوند.

شاگردان علی پروین در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۷۲ به مصاف عراق رفتند. برد برای هر ۲ تیم حیاتی بود. ملی‌پوشان با یک برد و یک باخت به مصاف عراقِ بدون پیروزی آمدند.

احمد راضی در دقیقه ۲۰ گل نخست را به ثمر رساند. ستاره عراقی‌ها که تک گل این تیم در جام جهانی ۱۹۸۶ را به ثمر رسانده بود و سال گذشته به دلیل مبتلا شدن به کرونا از دنیا رفت.

ایران و عراق بازهم در دوحه / ۲۰۱۱ را تکرار و از ۱۹۹۳ جلوگیری کن (+عکس)

یک دقیقه بعد علی دایی، ستاره ایران در آن دوره از مسابقات کار را به تساوی کشاند ولی این پایان کار نبود و علا کاظم در دقیقه ۳۷ گل دوم و پیروزی‌بخش عراقی‌ها را وارد دروازه بهزاد غلامپور کرد تا هم ما با آن شکست از رسیدن به جام جهانی دور شویم و هم عراقی‌ها به تنها بردشان در این مرحله دست پیدا کنند.

این مسابقه در ورزشگاه خلیفه دوحه به انجام رسید. همین ورزشگاهی که دوباره بعد از ۲۸ سال میزبان جدال عراق و ایران است.

پرده دوم/ مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر

عراق به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به قطر گذاشته بود. آنها در اولین بازی باید در استادیوم احمد بن علی شهر الریان رو در روی ایرانِ افشین قطبی قرار می‌گرفتند.

یونس محمود در دقیقه ۱۲ گل نخست را برای تیم سفیدپوش زد تا مشخص شود عراقی‌ها با توپ پر وارد زمین شده‌اند.

در ادامه اما ایران نبض بازی را در اختیار گرفت و غلامرضا رضایی در دقیقه ۴۱ در موقعیت مشکوک به آفساید گل تساوی را به ثمر رساند.

ایران و عراق بازهم در دوحه / ۲۰۱۱ را تکرار و از ۱۹۹۳ جلوگیری کن (+عکس)

بازی در ادامه تقریبا آرام دنبال شد و منتظر یک تساوی بودیم تا اینکه در دقیقه ۸۴ یک ضربه ایستگاهی از راه دور و متمایل به سمت چپ برای تیم قرمزپوش میدان به دست آمد.

انتظار یک ارسال مواج از ایمان مبعلی برای بازیکنان بلندقامت تیم ملی می‌رفت اما ارسال ایمان بدون برخورد با بازیکنی و بعد از اصابت بر روی زمین، جلوی چشم گلر عراق به درون دروازه رفت و تور را بوسید تا کامبک ملی‌پوشان تکمیل شود.

ایران این بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد تا حساب ۲ تیم در خاک قطر بی‌حساب شود.

حالا بعد از حدود ۱۱ سال بار دیگر عراق و ایران در خاک قطر باید به مصاف هم بروند. این بار هم پای رسیدن به جام جهانی در میان است و باید دید حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه کدام تیم خوشحال خواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها