به دنبال انتشار خبر پشتیبانی احتمالی آیفون ۱۳ از اینترنت ماهواره‌ای، سهام شرکت گلوبال استار، ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای، ۶۴ درصد رشد کرده است.
به دنبال انتشار خبر پشتیبانی احتمالی آیفون ۱۳ از اینترنت ماهواره‌ای، سهام شرکت گلوبال استار، ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای، ۶۴ درصد رشد کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۸۸
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، به دنبال این خبر که احتمالا آیفون بعدی با قابلیت استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای عرضه خواهد شد، سهام شرکت گلوبال استار، ارائه‌دهنده خدمات ماهواره‌ای، دوشنبه گذشته ۶۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت TFI International Securities، در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بود که اپل نسبت به جریان ارتباطات ماهواره‌ای خوش‌بین است و احتمالاً قابلیت اتصال به شبکه‌های فرازمینی را در آیفون آینده خود اضافه خواهد کرد.
انتظار می‌رود آیفون جدید پاییز امسال عرضه شود. اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد این دستگاه اعلام نکرده است. حتی این گوشی هوشمند هنوز نام رسمی ندارد، اما بسیاری در حال حاضر از آن به عنوان آیفون ۱۳ یاد می‌کنند.

به گفته کو به احتمال زیاد شرکت گلوبال‌استار با اپل برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای همکاری خواهد کرد. این شرکت دارای شبکه تلفن ماهواره‌ای شامل ۲۴ ماهواره در مدار پایین زمین است.

کو در یادداشت خود عنوان کرده بود: «اگر اپل عملکرد‌های نرم‌افزاری مربوط به اینترنت ماهواره‌ای در محصول جدید خود فعال کند، کاربران آیفون ۱۳ می‌توانند در صورت عدم پوشش ۴G و ۵G از طریق ماهواره تماس بگیرند و پیام ارسال کنند.» البته گلوبال استار با وجود درخواست خبرگزاری‌ها در خصوص پاسخ به یادداشت کو، هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

پس از این جنجال‌ها بلومبرگ در گزارشی به نقل از شخصی مطلع، اعلام کرده است که عملکرد ماهواره آیفون به موارد اضطراری محدود خواهد بود؛ مانند ارسال پیام کوتاه به لیست از پیش تعیین شده مخاطبین در صورت عدم وجود سیگنال اینترنت سلولی. زیرا به نظر می‌رسد با وجود شکل‌گیری زیرساخت‌های سخت‌افزاری استفاده از اینترنت ماهواره‌ای، توسعه نرم‌افزار‌های مطابق با این فناوری تا یک سال آینده ممکن نخواهد بود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها