روایت تئوری‌پردازان مشهور آمریکایی از شکست واشنگتن در افغانستان

تئوری‌هایی که با فرار آمریکا باطل شد

عقب نشینی محرمانه آمریکا از سه پایگاه نظامی در سوریه

نظامیان اشغالگر و تروریست آمریکایی مواضعشان را در سه پایگاه نظامی در سوریه به صورت محرمانه تخلیه کرده اند.
کد خبر: ۱۳۳۵۳۹۰
به گزارش جام جم آنلاین؛ شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد، دو موضع از مواضع تخلیه شده در الحسکه و سومی در دیر الزور قرار دارد.

این منبع افزود نیرو‌های آمریکایی منطقه میدان نفتی العمر در دیر الزور و همچنین تل بیدر و قصرک را در قامشلی در استان الحسکه تخلیه کرده اند.

این گام پس از فشار‌های وارده به دولت آمریکا برای خروج از منطقه به سبب ناکامی اش در مدیریت پرونده افغانستان برداشته شده است.

گزارشگر العالم در گزارشی گفت به نظر می‌رسد نیرو‌های آمریکایی در حال عقب نشینی محرمانه در سوریه هستند چرا که منابع نظامی ویژه به العالم گفتند نیرو‌های آمریکایی مواضعشان را در سه پایگاه نظامی تخلیه کردند و افزودند دو موضع تخلیه شده در استان الحسکه و سومی در حومه دیر الزور قرار دارد.

گزارشگر با اشاره به اسامی مناطق تخیله شده گفت پایگاه‌های نظامی آمریکا در شرق سوریه و در امتداد شرق رود فرات واقع در جنوب شرقی سوریه و نیز نزدیک گذرگاه مرزی التنف و همچنین در شمال شرقی در نزدیک میدان‌های نفتی و در استان‌های الحسکه و دیر الزور قرار دارند.

این منابع گفتند مواضع نظامی آمریکا در سوریه بیش از ۱۳ موضع است، اما پایگاه رمیلان که نخستین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه محسوب می‌شود و نیز پایگاه مالکیه، پایگاه تل بیدر و پایگاه لایو استون از مهم‌ترین این پایگاه‌ها در سوریه هستند.

با حضور آمریکا در سوریه مخالفت و به نیرو‌های آمریکایی در این کشور حمله می‌شود و دولت سوریه و نیز عشایر سوری در این مناطق بار‌ها از نیرو‌های اشغالگر آمریکایی خواسته اند سوریه را ترک کنند و اعلام کرده اند حضور آن‌ها غیر قانونی است.

این گام آمریکا با توجه به ترس از حملات به پایگاه‌ها و نیروهایشان در منطقه برداشته شده است به خصوص آنکه دولت آمریکا در افغانستان تحت فشار قرار گرفت و شکست نظامی خورد.

بیشتر منابع می‌گویند نیرو‌های آمریکایی برای خروج کلی از منطقه آماده می‌شوند، زیرا واشنگتن در مدیریت پرونده افغانستان و خروجش از کابل شکست خورده و همین موجب اختلافاتی در داخل آمریکا شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها