نگاهی به وضعیت شورای شهر در کرمانشاه؛

پاسکاری شورای شهری که روی دست کرمانشاه باد کرده است!

شورای شهر کرمانشاه در تمام ادوار گذشته همواره پر از حاشیه بوده است، چندی قبل که مردم برای انتخاب اعضای شورای شهر جدید پای صندوق رای رفتند گمان نمی‌کردند این دوره نیز به سرنوشت دوره‌های گذشته شورا دچار شود.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۵۵

جام جم آنلاین کرمانشاه؛ فاطمه کمانی، چیزی از تحلیف اعضای شورای شهر جدید کرمانشاه نگذشته بود که حاشیه‌ها آغاز شد و نخستین حاشیه عدم احراز صلاحیت دو تن از منتخبین بود که همین ابتدای کار این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که چطور اعضای شورای شهر پس از انتخاب رد صلاحیت می‌شوند نه هنگام نامزدی!

اما این ابتدای حاشیه‌های شورای شهر کرمانشاه بود، بلافاصله چندصدایی و چنددستگی در این شورا هم آغاز شد و در نخستین جلسات شورا تعدادی از اعضای منتخب حاضر نشدند و با به حد نصاب نرسیدن اعضا جلسه شورا از رسمیت افتاد تا سرنوشت انتخاب رئیس شورا در هاله‌ای از ابهام بماند.

با وجود عدم احراز صلاحیت دو تن از اعضای شورا، ۹ عضو باقی مانده نیز به طور کامل در جلسات حاضر نشدند و این روند برای چند بار تکرار شد و در نهایت چهارمین جلسه شورای شهر کرمانشاه که طی دو هفته اخیر با حضور فرماندار برگزار شده بود به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا و حضور تنها شش منتخب از ۹ نفر، رسمیت نیافت.

معضل دیگر شورای شهر کرمانشاه آن است که در شرایط عدم احراز صلاحیت دو تن از اعضا، هنوز جایگزینی دو عضو علی‌البدل تعیین تکلیف نشده و این جای بسی ابهام دارد و البته کرمانشاه از معدود شهرهایی است که این مشکل هنوز در آن حل نشده.

اکنون با گذشت چهار جلسه از تلاش برای تعیین تکلیف شورای شهر کرمانشاه، هنوز نه تکلیف هیات رییسه شورا مشخص شده و نه مهمتر از آن شهردار زیرا بر اساس قانون با پایان کار هر دوره شورای شهر، لازم است شهردار جدید نیز انتخاب شود که این اتفاق هنوز برای کرمانشاه رخ نداده است.

این نابسامانی در شورای شهر کرمانشاه در حالی رخ داده که بر اساس ماده ۹۱ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای حل اختلاف استان می‌تواند به ماجرا ورود کند و در صورت تداوم وضعیت فعلی شورا و عدم همکاری و حضور اعضا، حکم به انحلال شورا بدهد.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه رئیس شورای حل اختلاف است و حتی می تواند در صورت صلاحدید رای به انحلال شورا دهد!

اما با گذشت چهار جلسه ناموفق شورای شهر که نه همه منتخبین حاضر شدند و نه تکلیف اعضای علی‌البدل روشن است، هنوز شورای حل اختلاف استان ورود جدی نداشته است و این تعلل پیامدی جز فرصت سوزی برای شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ندارد.

جای بسی تامل است که چرا شورای حل اختلاف استان تا کنون ورود به موضوع شورای شهر کرمانشاه را پشت گوش انداخته و اکنون نیز که به تازگی استاندار از ورود این شورا به ماجرای شورای شهر کرمانشاه خبر داده، صحبت از این است که اگر دادستانی حکم دهد شورای شهر منحل خواهد شد و این در حالی است که خود شورای حل اختلاف استان اختیار قانونی برای انحلال شورای شهر را دارد.


این پاسکاری ذهنیت خوبی را در مردم ایجاد نمی کند و همه انتظار ورود جدی و قاطع شورای حل اختلاف را دارند.

و حالا این شورای شهر که نه تشکیل می‌شود، نه منحل می‌شود و نه تکلیف هیات رییسه آن معلوم است روی دست کرمانشاه باد کرده و تعلل شورای حل اختلاف استان برای تعیین تکلیف آن این سوال را ایجاد می‌کند که آیا دست‌هایی پشت پرده است؟!


و دود این شرایط و شهر یک میلیون نفری که نه شورا دارد و نه شهردار به چشم مردم می‌رود و به چشم شهری با این هم معضل و البته به چشم کارگران بلاتکلیف شهرداری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها